خبرهای داغ:
افتخار بسیج حضور در عرصه‌های مختلف است و امروز نیز بسیجیان با فرمان رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در حال تلاش هستند و این نشان‌دهنده این واقعیت است که این نهاد انقلابی نقش خود را به‌درستی فهمیده و در حال عمل به وظایفش است.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۰۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه با بیان اینکه 80 درصد از جمعیت هدف این شهرستان عضو بسیج هستند مهمترین اقدامات انجام‌شده توسط این نهاد را تشریح کرد.

 فغانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه در جمع بسیجیان این شهرستان، ایمان به خدا و شناخت کار را دو مؤلفه اصلی بسیجیان عنوان کرد و افزود: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از بسیجیان به‌عنوان افراد دارای صداقت یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز بسیجیان در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند افزود: متأسفانه افرادی در جامعه حتی حاضر نیستند روی پرچم استکبار قدم بگذارند و این افراد موجب رنجش مقام معظم رهبری می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه گفت: افتخار بسیج حضور در عرصه‌های مختلف است و امروز نیز بسیجیان با فرمان رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در حال تلاش هستند و این نشان‌دهنده این واقعیت است که این نهاد انقلابی نقش خود را به‌درستی فهمیده و در حال عمل به وظایفش است.

وی همچنین به اقدامات انجام‌شده در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه اشاره کرد و افزود: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سال گذشته بیش از 493 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 43 بسیجی اعطا شده است.

فغانی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز قریب به 400 میلیون تومان تسهیلات در قالب عقود اسلامی به 28 نفر از داوطلبان فعالیت در حوزه‌های اقتصادی پرداخت‌شده و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در شاخه‌های پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبورعسل، ماهی، ماکیان، مرغ بومی و احداث گلخانه صورت گرفته و این تسهیلات توانسته علاوه بر ایجاد کارگاه‌های جدید باعث رونق مشاغل دارای مشکل شود.

فغانی ادامه داد: یکی از سیاست‌های بسیج سازندگی شناخت ظرفیت‌های شهرستان‌های کشور و تبدیل هر شهرستان به قطب اقتصادی است و با توجه به استعداد شهرستان گرمه در تولید سمنو با حمایت‌های سازمان بسیج این شهرستان به‌عنوان قطب تولید سمنو معرفی شده است و با این امر حمایت از تولیدکنندگان این محصول بومی بیشتر خواهد شد.

وی پرورش 5 هزار قطعه مرغ گوشتی در روستای دشت و رهاسازی 50 هزار قطعه ماهی در استخرهای سطح شهرستان را مصدق‌هایی از طرح‌های موفق بسیج سازندگی شهرستان گرمه عنوان کرد و افزود: فعالان این دو عرصه به‌عنوان طلایه‌دار اقتصاد مقاومتی در جشنواره مالک اشتر بسیج مورد تقدیر قرار گرفتند.

فرمانده ناحیه مقاومت گرمه گفت: ایجاد دو کارگاه تولید قند حبه، راه‌اندازی 4 کارگاه خیاطی و صدور محصولاتشان به استان تهران، حمایت از کلاه کرکی به‌عنوان برجسته‌ترین صنایع‌دستی مردم شهرستان و راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی حبوبات را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی موفق شهرستان عنوان کرد.

وی کشت بیش از 15 هکتار زعفران با حمایت بسیج سازندگی را از دیگر فعالیت‌های بسیج در راستای تحقق شعار سال و افزایش بازدهی کشاورزی شهرستان عنوان کرد.

وی احداث و بهره‌برداری از 5 پایگاه بسیج و ساخت یادمان موقت شهدای گمنام شهر ایور را از دیگر اقدامات بسیج عنوان کرد و افزود: اعزام 530 بسیجی به اردوهای جهادی یک‌روزه و 85 بسیجی به اردوهای جهادی 7 روزه از افتخارات بسیج شهرستان در سال جاری بوده است.

وی ساخت سرویس بهداشتی، حمام، کمک به کشاورزان در برداشت محصولات کشاورزی و مرمت منازل نیازمندان را از برکات اردوهای جهادی دانست و اظهار داشت: در عرصه فرهنگی نیز به همت اردوهای جهادی 85 خواهر در روستاهای شهرستان گرمه آموزش‌های شیرینی‌پزی، آشپزی، پرورش قارچ و زعفران، سرمه‌دوزی، احکام و قرآن را فراگرفته‌اند.

وی بابیان اینکه یکی از نیازهای شهرستان برگزاری کلاسهای مشاوره و روانشناسی است بیان داشت: در سال جاری 15 کارگاه آموزشی ازدواج و مشاوره در سطح شهرستان برگزار شده است.

وی همچنین به فعالیت‌های بسیج در راستای لایروبی قنوات اشاره داشت و افزود: در صورت تأمین اعتبار از سوی قرارگاه بسیج و آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی شهرستان گرمه آمادگی کامل دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به لایروبی قنوات روستاهای قزالحصار و چهارچوبه وارد عمل شود.

وی عضویت بیش از 80 درصدی جمعیت هدف شهرستان گرمه در بسیج را مایه افتخار این نهاد دانست و افزود: این حضور پررنگ مردم در بسیج، نشانه ولایت مداری مردم با بصیرت شهرستان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها