خبرهای داغ:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 80 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سال 92 اجرا شده است، گفت: آیین‌نامه 20 درصد باقیمانده نیز تدوین و به کمیسیون دولت فرستاده شده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۰۰۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
80 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی ظهر امروز در حاشیه دیدار با مراجع در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از سال گذشته اظهار کرد: افراد در این دبیرخانه در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند و پژوهش‌هایی انجام دادند، کتاب‌هایی نوشتند و جزواتی آماده کردند.

وی خاطرنشان کرد: کار این دبیرخانه در کل نشر فرهنگ ایثار و شهادت است که مبحث جدیدی نیست، بلکه از صدر اسلام ایثار و شهادت در بین مسلمین بوده و اوج آن در زمان سیدالشهدا(ع) در کربلا بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید تلاش کنیم، در کشور فرهنگ ایثار و شهادت را توسعه دهیم، گفت: به طور شایسته، با توان و امکانات در این زمینه کار می‌کنیم، بنابراین برای دریافت رهنمود خدمت مراجع تقلید رسیدیم.

این مسؤول با بیان اینکه 80 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سال 92 اجرا شده است، گفت: آیین‌نامه 20 درصد باقیمانده نیز تدوین و به کمیسیون دولت فرستادیم، ولی باید بررسی شود،‌ البته این 20 درصد بار مالی دارد، دولت باید بار مالی آن را تأمین و ابلاغ کند تا اجرا شود.

شهیدی خاطرنشان کرد: اکنون قانون جامع در مجلس هفته گذشته دائمی شد، اصلاحاتی بنیاد شهید و ایثارگران با فراکسیون‌های مجلس و خانواده شهدای مجلس داشتند که در کمیسیون تلفیق لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: اکنون به صورت 6 ماده در این برنامه توسعه آمده است تا در مجلس بررسی شود و هر چیزی ابلاغ کند، در صورت تامین مالی، بدون تردید اجرایی می‌کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: برای خانواده شهدا، جانبازان و حتی رزمندگان ویژگی‌های خاصی در این قانون در نظر گرفتند، ولی منتظر هستیم مجلس چه چیزی تصویب و به ما برای اجرا ابلاغ می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها