انتقاد عضو سابق کمیسیون عمران در گفتگو با«بسیج» از دست اندازی دولت به سفره مردم؛
محبی گفت:برای کسری بودجه سیاست های مختلفی به کار گرفته می شود که بدترین راه،بازی با سیاست های مالی است.متاسفانه دولت از این راه به عنوان یک شاه کلید استفاده می کند چراکه باگرانی دلار،دولت ریال کمتری خرج می کند.
کد خبر: ۸۷۹۹۵۱۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴

محمد ابراهیم محبی عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره گرانی قیمت دلار از جانب دولت برای ترمیم کسری بودجه گفت: برای کسری بودجه سیاست های مختلفی به کار گرفته می شود که بدترین راه، بازی با سیاست های مالی است. متاسفانه دولت از این راه به عنوان یک شاه کلید استفاده می کند چراکه با گرانی دلار، دولت ریال کمتری خرج می کند.

وی افزود: بهترین راه برای جبران بودجه این بود که دولت مجددا لایحه را به مجلس ارجاع می داد تا برای جبران کمبودها تصمیم های کارشناسانه گرفته می شد. دولت متاسفانه از ارائه لایحه برنامه ششم به مجلس اکراه و همکاری های لازم را ندارد.

این نماینده بیان کرد: دولت برای تعیین بودجه، درآمد ها و هزینه های احتمالی را در آینده پیش بینی و به اصطلاح دخل و خرج را بالانس می کند. در برنامه لایحه ششم توسعه که باید با آرامش تمام آن را مورد بررسی قرار دهند، متاسفانه به سرعت از روی آن می گذرند که باعث عدم تطابق دخل و خرج دولت می شود.

محبی عنوان کرد: در بودجه 96، سیاست های کلی که انجام شد، مبنای کلی بر روی اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی طرح ریزی شده است که مقام معظم رهبری بارها در مورد آن صحبت کردند.

وی گفت: یکی از عمده ترین انتقاد هایی که به دولت گرفته می شود، عدم برنامه برای اقتصاد کشور است. گران کردن دلار، بیکاری و مواردی از این قبیل بر بی برنامه بودن دولت در خصوص اقتصاد مهر تایید را می کوبد.

ارسال نظرات