قیمت گوشت گوسفندی تا ۵۰ هزار تومان هم افزایش یافت تا مشتری‌های دائمی گوشت نیز در خرید گوشت گران مردد شوند. با توجه به افزایش ناگهانی گوشت، مصرف این کالا کاهش یافته و درصد کمتری از مردم توانایی تهیه آن را دارند.
کد خبر: ۸۸۰۰۶۴۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  وطن امروز نوشته است:‌ روند افزایش نرخ گوشت گوسفند که از یک ماه پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

 

بنا به این گزارش ، قیمت گوشت گوسفندی تا 50 هزار تومان هم افزایش یافت تا مشتری‌های دائمی گوشت نیز در خرید گوشت گران مردد شوند. با توجه به افزایش ناگهانی گوشت، مصرف این کالا کاهش یافته و درصد کمتری از مردم توانایی تهیه آن را دارند.
 

مسؤولان وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده‌اند اختلال‌گران و بدحسابان موجب افزایش قیمت گوشت شده‌اند اما فعالان حوزه دام دلایلی چون صادرات بی‌رویه و کمبود دام در کشور و کاهش تولید را عامل اصلی گرانی عجیب گوش گوسفندی می‌دانند. روز گذشته نسیم گزارش داد که بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد قیمت اقلام مختلف گوشت قرمز بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان با افزایش مجدد مواجه شده است.
 

بررسی‌ها از بازار محصولات پروتئینی نشان می‌دهد قیمت انواع گوشت قرمز نسبت به هفته‌های گذشته با روند افزایشی همراه شده است. بازار گوشت قرمز در سال جاری با نوسانات نسبتا زیادی همراه شده است و این روزها بار دیگر این بازار سمت و سوی افزایشی پیدا کرده است.
 


به گفته مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان، مصرف گوشت قرمز بشدت کاهش پیدا کرده و تمایل مردم برای مصرف پروتئین ارزان‌تر مانند گوشت مرغ افزایش یافته است. اما دلیل این گرانی همواره در کشمکش بخش‌های مختلف دست‌اندرکار و درگیر تولید تا تامین و عرضه گوشت قرمز در کشور است.

 

آخرین بررسی‌ها از وضعیت بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله راسته ۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۶ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۳۳ هزار تومان، ‌گوشت ماهیچه گوساله کیلویی ۴۳ هزار تومان و گوشت استیکی که گران‌ترین نوع گوشت قرمز است کیلویی ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین در میان دیگر اقلام، مغز ران گوسفندی کیلویی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ‌شقه با گردن گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان، سردست گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان، گوشت گردن گوسفندی کیلویی ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان، ‌گوشت گوساله فیله کیلویی ۵۰ هزار تومان و گوشت چرخ کرده کیلویی ۳۹ هزار تومان فروخته می‌شود...

 

دولتی‌ها همواره اعلام می‌کنند کمبود دام نداریم اما اگر همین اظهارنظر را درست بدانیم باید بگوییم با وجود عرضه مناسب، گرانی گوشت دلیلی به غیر از مدیریت ضعیف تنظیم بازار ندارد.

 

دولتی‌ها علت گرانی را سودجویان می‌دانند اما معلوم نیست چه برنامه‌ای برای جلوگیری از گرانی بیشتر دام دارند. با گرانی گوشت قرمز و افزایش نرخ آن تا 50 هزار تومان فعلا گوسفندان راحت می‌خوابند چراکه با ادامه این روند باید شاهد کاهش بیشر مصرف گوشت قرمز باشیم.

ارسال نظرات