خبرهای داغ:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اذعان کرد: تمدید تحریم ها بیانگر کلید خوردن پروژه لغو توافق نامه برجام است چرا که تمدید تحریم ها بیانگر آغاز دوباره تحریم ها است.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۴۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در آستانه سالروز توافق‌نامه برجام اظهار کرد: آن چیزی که امروز مشهود است و مردم نیز کاملا آن را لمس می‌کنند بی‌نتیجه بودن برجام است.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص تصریح کرد: اقدامات دولت و دستاوردهای برجام باید به نحوی باشد که مردم به طور مستقیم آن را در سفره‌هایشان لمس کنند، چرا که وضعیت اقتصادی به شدت خخانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است.

این مسئول توافق‌نامه برجام را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی فاقد ثمر خواند و تبیین کرد: متاسفانه علیرغم قول‌های داده شده ما شاهد هیچ‌گونه رونق اقتصادی بیش از آنچه قبلا بوده، رفع تحریم و یا بهبود روابط بین‌المللی پس از امضا توافق نامه نبوده‌ایم، حتی برخی کشور ها روابط خود را با ایران قطع کردند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین تشریح کرد: امروز و با تمدید تحریم‌ها این توافق نامه از سوی آمریکا کاملا نقض شده است چرا که تمدید تحریم ها ناقظ توافق است، ایران در برابر این برخورد باید پاسخ متقابلی داشته باشد.

اوتارخانی ادامه داد: تمدید تحریم ها بیانگر کلید خوردن پروژه لغو توافق نامه برجام است چرا که تمدید تحریم ها نشان‌دهنده آغاز دوباره تحریم ها است.

وی مطرح کرد: ما اهل پیمان‌شکنی و نقض برجام نیستیم ولی نقض بندهایی از توافق‌نامه برجام از سوی آمریکا سبب نقض کامل قرارداد پس از مدتی کوتاه می‌شود.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی ایران باید بسیار آگاهانه عمل کند تا به همه کشورها ثابت کند که آمریکا خود ناقض توافق‌نامه برجام بوده و ایران به تمام قول‌هایش عمل کرده است.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها