خبرهای داغ:
شهردار تبریز از ورود چهار رام معادل ۲۰ واگن جدید به پایانه ائل‌گلی قطار شهری تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۹۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی گفت: هم اکنون ۱۲ رام قطار در مجموعه پایانه ائل گلی مترو تبریز مستقر شده که قابلیت ارائه خدمات در خط یک قطارشهری تبریز را خواهد داشت.

وی افزود: طرح قطار شهری تبریز در سه سال اخیر، در بخش‌های مختلف تامین واگن‌ها، ریل‌گذاری و بخش‌های عملیاتی و عمرانی مختلف ادامه داشته است؛ در این راستا، سعی کرده‌ایم روند تامین واگن‌ها را با اجرای راهبردهای موثر مالی و پیگیری تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت خارجی منعقد شده، بی‌وقفه ادامه دهیم.

نجفی با بیان این‌که با ورود رام‌های جدید، واگن‌های متروی تبریز به ۶۰دستگاه افزایش می یابد، اظهار کرد: پیگیری زیرساخت‌های عمرانی و تامین واگن‌ها، به صورت توامان استمرار داشته است.

وی با اشاره به این‌که از نخستین‌ روزهای آغاز مسئولیت در حوزه اجرایی شهر، مترو را به عنوان اولویت اول توسعه و عمران شهر در نظر گرفته‌ایم، یادآور شد: در سه سال اخیر، حدود ۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه پروژه قطار شهری تبریز هزینه شده و این در حالی است که در ۱۰ سال پیش‌از این دوره، تنها ۲۱۸ میلیارد تومان از سوی دولت و شهرداری تبریز به این پروژه تزریق‌شده بود.

شهردار تبریز یادآور شد: فازهای نخست و دوم خط یک مترو، تکمیل شده و به زودی با آغاز فرآیند مسافرگیری در مرکز شهر، مترو، روزانه به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه خواهد داد؛ ضمن این‌که تکمیل فاز سوم خط یک و عملیات حفاری در سایر خطوط نیز با پیشرفت چشمگیر در حال اجراست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها