خبرهای داغ:
شهردار تبریز برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان‌شرقی در تبریز و حضور گروه‌ها و هنرمندان تئاتر از شهرهای مختلف و کشورهای همسایه را در راستای توسعه فرهنگ تئاتر و معرفی جایگاه فاخر هنر این شهر بسیار موثر دانست.
کد خبر: ۸۸۰۶۹۸۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، همدلی مردم، هنرمندان و مسئولان را ضامن توسعه فرهنگی دانست و گفت: جشنواره تئاتر فرصتی برای گردهمایی و تبادل افکار مردم از تمام اقشار و دریچه‌ای برای بازگشت به عصر طلایی تئاتر تبریز است.

وی حضور هنرمندان تبریز در جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر را بسیار ارزشمند و فرصتی قابل تامل خواند که علاوه بر مطرح شدن هنرمندان استانی در سطح بین‌المللی، فرصت آموزشی مناسب برای ارتقای تئاتر منطقه خواهد بود.

نجفی، با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ تئاتر بینی در میان مردم تصریح کرد: اقدامات فرهنگی و آموزشی در راستای توسعه تئاتر منطقه لازم اما کافی نیست، ارتقای بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سایه ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند سالن های استاندارد، گالری و مجموعه های متناسب محقق می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه پرافتخار تئاتر تبریز و جایگاه والای این شهر در کشور گفت: مجموعه‌ شورای شهر و شهرداری برای اعتلای تاریخ تئاتر تبریز و بازگشت به دوران طلایی تئاتر تبریز، برای ایجاد و توسعه امکانات و زیرساخت‌های لازم نهایت تلاش و مساعدت را با ارگانهای ذیربط و هنرمندان به کار می‌گیرد.

نجفی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های عرصه فرهنگ و هنر در این شهر گفت: تبریز از دیرباز مهد فرهنگ و هنر در ایران بوده و ضعف زیرساخت‌های این عرصه در شان گذشته درخشان آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه جانبه برای توسعه فرهنگ تئاتری در منطقه ضروری بوده و ارتقا تئاتر تبریز در گرو توسعه فرهنگی و زیرساختی محقق می شود.

شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ تئاتر بینی در میان مردم تصریح کرد: اقدامات فرهنگی و آموزشی برای توسعه تئاتر منطقه لازم اما کافی نیست، ارتقای بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سایه ی ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند سالن‌های استاندارد، گالری و مجموعه‌های متناسب محقق می‌ شود.

وی با اشاره به اقدامت مختلف شهرداری برای جبران بخشی از کاستی‌های این حوزه بیان کرد: تلاش می‌کنیم با افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز تا پایان امسال، گام بزرگی برای اعتلای فعالیت های فرهنگی و هنری برداشته شود.

نجفی یادآور شد: در این مرکز سالن های مختلف 1500 نفری، 500 نفری و سالن هایی با گنجایش های بالا برای برنامه های مختلف مانند تئاتر و کنسرت و همایش‌های مختلف طراحی شده است.

به گفته صادق نجفی، علاوه بر مرکز همایش‌های بین‌المللی، پروژه‌هایی مانند مجموعه فرهنگی مقبرة‌الشعرا و همراهی با حوزه هنری استان در ساخت پردیس سینمایی قدس نیاز سخت‌افزاری هنرمندان تبریز را رفع خواهد کرد.

شهردار تبریز بار دیگر با تاکید بر پیشینه فاخر هنر نمایش در تبریز این هنر را ظرفیتی ارزشمند برای بهره‌مندی در حوزه گردشگری دانست و گفت: مردم و گروه‌های هنری نمایشی تبریز با در نظر گرفتن هویت تاریخی تبریز برای استقبال از تبریز 2018 آماده می شوند.

دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر استانی در آذربایجان‌شرقی امروز تا 28 دیماه جاری در مجموعه تئاتر شهر تبریز برگزار می شود.

در این دوره، سه گروه نمایشی از تهران، یک گروه از زنجان، یک گروه از آمل، یک گروه از جمهوری آذربایجان و یک گروه از تبریز به اجرای تئاتر می پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها