خبرهای داغ:
مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین از برگزاری اردوی فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد استان قزوین با حضور 200 تن از دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج با هدف ارائه برنامه های آموزشی و فرهنگی در شهر مقدس قم خبرداد.
کد خبر: ۸۸۰۹۰۳۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی اصغر کشاورز مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: برنامه‌های بسیار خوبی به ‌منظور توانمندسازی خانواده‌های کمیته امداد برگزار می شود و تلاش‌های بسیاری از سوی این نهاد برای کمک‌رسانی و حمایت از مددجویان صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی فرهنگی امداد برای 200 تن از دختران تحت حمایت عنوان کرد: مددجویان به واسطه مشکلات مالی از برنامه های تفریحی و زیارتی محروم هستند که امداد تلاش می کند تا علاوه بر خدمات مختلف در حوزه برنامه های فرهنگی نیز آنها را تحت حمایت قرار دهد.

مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی یکی از رویکردهای جدی و اساسی امداد است تا بتوانیم سطح فرهنگی مددجویان را ارتقا دهیم و در این میان برگزاری اردوهای فرهنگی یکی از رویکردهای اجرایی است که در ایجاد فضای نشاط و شادابی و افزایش آگاهی های مددجویان نقش دارد.

وی اضافه کرد: تبیین سبک زندگی دینی و اسلامی با روزشمار محبت، دیانت، شادابی، نوآوری و کارآفرینی در این اردوها از جمله مسائلی است که به مددجویان آموزش داده می‌شود همچنین آموزش احساس مسئولیت، تقویت بنیه دینی، استعدادیابی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندی فکری و فرهنگی خانواده‌ها از دیگر موارد مورد توجه در برنامه های امداد است.

کشاورز خاطرنشان کرد: هدف از اعزام این افراد به سفر زیارتی، آشنایی با سیره عملی و سجایای اخلاقی ائمه معصوم و تقویت باورهای دینی است البته در کنار برنامه زیارتی برگزاری جلسات آموزشی و فرهنگی سبک زندگی و آشنایی با ائمه معصوم را داشتیم که مورد توجه مددجویان قرار گرفت.

وی یادآورشد: کمیته امداد همواره در راستای حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه طرح‌های مختلفی را داشته است، چراکه هرچه داریم از وجود محرومان و مستضعفان جامعه داریم و این قشر مایه افتخار کشور هستند و کمک به خانواده‌های کم‌درآمد و مستضعف را همانا کمک به نظام و انقلاب می دانیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها