خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قزوین:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قزوین اذعان کرد: فضاهای مجازی همچون تیغه‌ای دولبه است که در کنار پیامدهای مثبتش پیامدهای منفی را نیز به همراه دارد و باید در نحوه استفاده از آن دقت کافی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۹۷۳۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

محمد اسماعیل طاهرخانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،در خصوص معضلات فرهنگی فضاهای مجازی اظهار کرد: در بحث‌ فضاهای مجازی مشکلات مدیریتی بسیاری وجود دارد که زمینه‌ساز معضلاتی در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: فرهنگسازی و بومی‌سازی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که قبل از ورود هر فناوری و تکنولوژی جدیدی به کشور باید در خصوص آن صورت گیرد تا از بروز مشکلات در جامعه تا حد زیادی جلوگیری کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب الار(عج) قزوین ادامه داد: متاسفانه ما در کشور خود ابتدا فناوری جدید را وارد می‌کنیم و پس از بروز مشکلات و معضلات متعدد به فکر چاره اندیشی می‌افتیم که امر پسندیده و مناسبی نیست.

این مسئول فضاهای مجازی را همچون تیغه‌ای دولبه عنوان کرد و گفت: فضاهای مجازی همچون تیغه‌ای دولبه است که در کنار پیامدهای مثبتش پیامدهای منفی را نیز به همراه دارد و باید در نحوه استفاده از آن دقت کافی صورت گیرد.

طاهرخانی افزود: عدم برنامه‌ریزی مناسب مسئولین، عدم فراهم آوردن ابزار کار مناسب، قرارگیری اینترنت بدون فیلترینگ و تقسیم بندی های سنی و جنسی از عوامل موثر در افزایش معضلات فرهنگی فضاهای مجازی است.

وی تشریح کرد: در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا استفاده از فضاهای مجازی و ماهواره با شرایط خاص در ختیار شهوندان قرار می‌گیرد که متاسفانه در ایران چندان به این موضوع توجه نشده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه قزوین اضافه کرد: کمیسیون نظارت بر فضای مجازی در ایران نیز وجود دارد ولی به دلیل عدم برنامه‌ریزی‌های محتوایی، عدم فیلترینگ و عدم سطح بندی و تقسیم بندی مناسب نمی‌تواند در برابر مشکلات آن ایستادگی کند لذا نیازمند تلاش‌های بیشتری می‌باشد.

این مسئول در خاتمه ضمن اشاره به اهمیت بسیار توجه به فضاهای مجازی و مشکلات استفاده نادرست از این فضاها خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولین برای تحقق این مهم در جامعه تلاش‌کنند و رهبر نیز این موضوع را آنچنان مهم دانسته که فرموده‌اند " اگر می‌شد خود در جبهه فرهنگی فعالیت می‌کردم" .

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها