خبرهای داغ:
کارگاه آموزش حفاظت از اطلاعات در فضای سایبری در نظام مهندسی ساختمان توسط بسیج مهندسین صنعتی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۱۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین کارگاه آموزش احفاظت از فضای سایبری در نظام مهندسی ساختمان توسط بسیج مهندسین صنعتی  استان قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرا شد.

این دوره به منظور ارتقاء سواد رسانه ای و آگاه سازی مهندسین از خطرات حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بدون داشتن اطلاعات لازم و همچنین راههای افزایش ضریب امنیت استفاده از کامپیوتر و گوشی های همراه برگزار شد.

در این همایش مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب الامر(عج)، سرگرد پاسدار مهدی صادق پور در خصوص اهمیت فضای مجازی به عنوان قدرت نرم در عصر حاضر و هدف از اجرای دوره آموزشی کاربردی افزایش امنیت شبکه که مصون سازی قشر مهندس با توجه به استفاده زیاد از فضای سایبری است نکاتی را اشاره نمود.

صادق پور همچنین با ارائه آمار از میزان استفاده از اینترنت و ضریب نفوذ آن در حال حاضر بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ظرفیت جوانان فعال در این عرصه با تولید محتوای جذاب و اسلامی مبتنی بر آموزش های دینی توضیحاتی را بیان کرد.

در ادامه مهندس وثیق نیا رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ضمن خیرمقدم و تشکر از  بسیج مهندسین بر لزوم توجه به افزایش آموزش در خصوص فضای مجازی با توجه به افزایش کاربرد آن در نظام مهندسی ساختمان تاکید داشتند.

مهندس صفری ها نیز مطالبی را در مورد حفاظت از اطلاعات در فضای سایبری از جمله  نحوه دزدیدن آی  پی آدرس افراد توسط هکرها و راه حل جلوگیری از آن، نحوه اطلاع پیدا کردن از اینکه افراد در حال هک شدن هستند، راه های جلوگیری از هک شدن مودم، انواع رمزگذاری ها برای کلمه عبورهای مورد استفاده و اینکه کدام نوع رمزگذاری مطمئن تر می باشد را مورد بررسی قرار داد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها