خبرهای داغ:
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از یکسان‌سازی پرداخت حقوق به خانواده‌های شاهد و ایثارگر طبق برنامه ششم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۰۵۷۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزون، سعید عندلیبی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران با اشاره به اشتغال ایثارگران اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مد نظر گرفته شده تا پایان عملیاتی شدن این برنامه باید همه فرزندان شهدای بیکار، شاغل شوند.
وی افزود: اگر مشکل اشتغال جامعه هدف رفع شود، بیش از 60 درصد مشکلاتی که ایثارگران به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مراجعه می‌کنند، برطرف می‌گردد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های شهرداری‌های کشور، بیان کرد: از همه شهرداری‌ها درخواست داریم تا اقدامات لازم را در جذب خانواده‌های شهدا و ایثارگران از سهمیه 25 درصد انجام بدهند.
عندلیبی با اشاره به کمیسیون درصد جانبازان مطرح کرد: اختلافاتی که در گذشته بین نیروی انتظامی، سپاه و ارتش وجود داشته به منظور یکپارچگی کمیسیون فوق، کاهش پیدا کرده است.
این مسوول با اشاره به برنامه ششم توسعه، بیان کرد: اگر کسی صورت سانحه برای گرفتن درصد جانبازی نداشته باشد می‌تواند از یگان مربوطه نامه بیاورد و 5 درصد جانبازی دریافت کند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در برنامه داریم که بنیاد با نیروهای مسلح به سمت برپایی کمیسیون مشترک بروند و از ابتدا برای متقاضیان چنین کمیسیونی برگزار شود تا مشکلات موجود برطرف گردد.
وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارتش، سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران متفاوت است، ابراز کرد: این حقوق با اجرای برنامه ششم توسعه یکسان‌سازی می‌شود و به همه خانواده‌ها به یک میزان حقوق پرداخت خواهد شد.
عندلیبی با اشاره به پرداخت وام مسکن به ایثارگران گفت: آئین نامه اجرایی پرداخت وام به تصویب دولت رسیده است و در سال جاری به یکصد هزار ایثارگر تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بانک‌ها پرداخت وام مسکن را شروع کردند و امیدواریم وام پرداختی به یکصد هزار ایثارگر تا پایان سال جاری محقق شود.
این مسوول با اشاره به اینکه 500 هزار ایثارگر تاکنون وام مسکن دریافت نکردند، تبیین کرد: در سال جاری، در پرداخت این وام، ایثارگرانی که هیچ گونه تسهیلاتی از بنیاد دریافت نکردند، در اولویت هستند.
وی با اشاره به سهمیه 25 درصدی استخدام اذعان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند در جذب نیروها، این سهمیه را رعایت کنند و در مورد این موضوع بنیاد شهید و امور ایثارگران کوتاه نخواهد آمد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه کارآفرینی ایثارگران در جهت اشتغال‌زایی آنها در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: بنیاد در حوزه اشتغال به 36 هزار ایثارگر وام‌های مختلف خوداشتغالی پرداخت کرده است.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها