معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران:
معاون اجتماعي فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت : يکي ار مهمترين و محوري ترين ماموريت معاونت اجتماعي ارتقاء ، احساس امنيت در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۴۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج:امروز، سرهنگ  مهدي سرپناه،مسئول معاون اجتماعی  انتظامی  ویژه غرب استان تهران،با اشاره به اينکه يکي ار مهمترين و محوري ترين ماموريت معاونت اجتماعي ارتقاء ، احساس امنيت در جامعه است گفت: معاونت اجتماعي ماموريت دارد تهديدات و آسيب هاي شهر و محلات را بطور دقيق رصد و تهديدات را به فرصت و از هر گونه فرصت ،نهايت بهره برداري را در جهت ارتقاء احساس امنيت، آرامش و آسايش شهروندان نمايند. 

 

وي پيشگيري از وقوع جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي و كاهش بار انتظامي را يكي ديگر از ماموريت‌هاي شاخص معاونت اجتماعي دانست و گفت: با ظهور فناوري‌هاي نوين و استفاده شهروندان از اين فناوري ها بالطبع باعث بروز برخي از آسيب‌هاي اجتماعي در بين افراد جامعه مي‌گردد كه مي‌بايست با اطلاع‌رساني صحيح ، ارتقاي دانش انتظامي شهروندان و مشارکت عمومي نهادها و ادارات با ارائه خدمات مشاوره‌اي و مددكاري در اين امر آسيب‌ها را به حداقل برسانيم. 

 

اين مقام انتظامي در ادامه با اشاره به بحث آموزش همگاني و مشاوره و مددكاري به عنوان راهبرد مؤثر براي كاهش آسيب هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: امروزه آموزش همگاني به عنوان يك استراتژي ايجاد كننده تغيير و تحول در جوامع و مشاوره به عنوان مهم‌ترين قدم در حل مسائل اجتماعي و كسب اعتماد اجتماعي مي‌بايست با برنامه‌ريزي همه جانبه و با هدف پيشگيري با رويكرد آموزش مهارت‌هاي زندگي مد نظر قرار گيرد.

 

سرهنگ سرپناه با بيان اين كه در زمينه مشاركت مردم بايد از حداكثر ظرفيت ها و امكانات استفاده شود اظهار داشت: خوش رويي و خوش گويي به عنوان دو مقوله مهم رفتاري مي بايست به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گيرد تا اعتماد شهروندان به پليس ارتقاء يابد . 

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامي ويژه غرب استان تهران در پايان مشارکت پليس با نهادها، ادارات و مردم در توليد و حفظ امنيت را لازم و ضروري دانست و گفت: مشارکت پليس با نهادهاي دولتي و مردمي باعث تغيير نگرش آنان و در نتيجه افزايش منزلت اجتماعي پليس خواهد شد، يعني به گونه‌اي كه پليس را يار و ياور خود تلقي كرده با او بيگانه نباشد و با مسأله نظم و امنيت به عنوان پديده عمومي توجه داشته باشند.

ارسال نظرات