خبرهای داغ:

از رزمگاه فاطمیون تا دلاوریهای شیر سامرا

استان کرمانشاه ۱۱ شهید مدافع حرم معصومین(ع) تقدیم اسلام کرده است که نام و یاد این شهیدان همیشه جاودانه خواهد ماند.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۵۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، شهدا سفیران عالم ملکوت‌اند که نور وجودشان روشنایی بخش دو عالم و صفای ایمان و اخلاصشان کرانه‌های زمان را مبهوت خود ساخته، شهید تجلی ایمان، جهاد، ایثار، پایداری و اخلاص است و مجاهد در راه آرمان‌هایش مرز نمی‌شناسد و از هر سرزمینی که عطر جهاد و شهادت به مشامش برسد رحل سفر بسته و پای در رکاب شهادت می‌گذارد.

 

مدافعان حرم براستی مرزها را برای تحقق آرمان اسلام پشت سر نهاده‌اند و امروز وصف رزم و دلاوری و ایثارشان در حلب و رقه و خان طومان تا موصل و تکریت و سامرا قوت قلب مسلمانان جهان است.

 

استان کرمانشاه افتخار تقدیم ۱۱ شهید مدافع حرم را دارد که هر یک دریایی از معرفت، ایثار و عشق به اسلام‌اند.

 

«شهید مهدی نوروزی» اولین مدافع حرم از استان کرمانشاه است که خون پاکش را نثار ولایت و حریم اهل بیت(ع) کرد. این شهید سرافراز در عنفوان جوانی با نبوغ نظامی خود مفتخر به فرماندهی چندین عملیات در عراق شد.

 

 

شهید نوروزی که ملقب به وصف پرهیبت شیر سامراست، به اذعان همرزمانش مجاهدی خستگی ناپذیر و ذوب در ولایت بود. این شهید گرانقدر در بیستم دی ماه ۹۳ در سن ۳۲ سالگی هنگام نبرد با تکفیری‌های مزدور در عراق مظلومانه به شهادت رسید.

 

دومین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه «شهید حاج صادق یاری گلدره» است، مبارزی نستوه که تمام عمرش را وصف مبارزه و دفاع از اسلام کرد. شهید یاری گلدره که همه جا وصف رشادت‌ها و شجاعت‌هایش است متولد شهرستان هرسین است و این شهید سرافراز  در یکی از عملیات‌ها علیه تکفیری‌های تروریست در تکریت عراق بااقدام مجاهدانه و عجیب مانع از خباثت تروریست‌ها شد و جان عده زیادی از رزمندگان اسلام را نجات داد. این مجاهد رشید اسلام اسفند ۹۳ هنگامی که از نیّت شوم تکفیری‌های مزدور که قصد انجام عملیات انتحاری داشتند، آگاه شد با خودروی خود به سرعت به سمت کامیون انتحاری تکفیری‌ها حرکت کرد و با برخورد خودروی خود با کامیون انتحاری به فیض شهادت نائل آمد.

 

«شهید سعید قارلقی» سومین شهید پرفروغ مدافع حرم از استان کرمانشاه است. این شهید والامقام اهل شهرستان کنگاور از توابع استان کرمانشاه، خرداد ۹۴ در دفاع از حرم آل الله هنگام برخورد خودرویش با تله انفجاری تروریست‌ها در شهر سامرای عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

شهید قارلقی از مجاهدان با اخلاص و متقی اسلام است و نام و یاد او تا همیشه تاریخ جاودانه خواهد ماند.

«شهید ابوذر امجدیان» از سبزپوشان سپاه پاسداران و چهارمین شهید مدافع حرم استان است. این شهید گرانقدر اهل شهرستان سنقروکلیایی، با نیت شهادت داوطلبانه عازم جبهه‌های سوریه شد و در آبان ۹۴ همزمان با تاسوعای حسینی در یکی از ماموریت‌های خود در سوریه بهمراه دوست و همسنگرش شهید میردوستی در راه دفاع از حرم به خیل شهدا پیوست.

 

شهید امجدیان ایثارگری سلحشور و فدایی ولایت بود و در اوان جوانی و دانشجویی به شهادت رسید.

 

شهید عباسی عاشق اهل بیت(ع) و الگوی بصیرت و ولایتمداری است

 

پنجمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه «شهید ستار عباسی» است. این شهید گرانقدر آبان ۹۴ در یکی از ماموریت‌های محوله خود در سوریه به هنگام تحویل نوبت خود مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسید.

 

شهید عباسی عاشق اهل بیت(ع) و الگوی بصیرت و ولایتمداری است، پایبندی به نماز اول وقت و ذکر الله اکبر از خصوصیات بارز این شهید گرانقدر است.

 

 

«شهید اکبر ملکشاهی» از پاسداران انقلاب و ششمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است این شهید والامقام آذر سال گذشته در جریان مبارزه با تکفیری‌های تروریست در سوریه به شهادت رسید.

 

شهید ملکشاهی از پاسداران رشید اسلام و مجاهدی با اخلاق و خستگی ناپذیر بود که دفاع از حرم اهل بیت (ع) و خدمت به اسلام را پیشه خود ساخت و مظلومانه به شهادت رسید.

 

«شهید رضا عباسی» رزمنده دلاور و مجاهد بی‌باک، هفتمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است که داوطلبانه برای دفاع از حرم معصومین(ع) عازم سوریه می‌شود.

 

این شهید گرانقدر اهل شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه و پیشه‌اش مکانیکی بود جوانی ساده و بی آلایش و عاشق امام(ره) و رهبری و پایبند به نماز اول وقت، شهید رضا عباسی بهمن ۹۴ در جدال با مزدوران تکفیری در شهر حلب سوریه به خیل شهدا پیوست.

 

«شهید سجاد حبیبی» هشتمین مدافع حرم استان کرمانشاه و اهل شهرستان کنگار است، این شهید گرانقدر از جوانان برومند استان است که هنگام عزیمت به جبهه‌های نبرد دانشجوی دانشگاه الغدیر اصفهان بود، این شهید والامقام بهمن سال گذشته در عملیات آزادساری حلب و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

 

شهید علیخانی در نهایت مظلومیت با زبان روزه به شهادت رسید

 

اما «شهید حمزه کاظمی» نهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است که اسفند سال گذشته مظلومانه در نبرد با تکفیری‌های تروریست در حلب سوریه به شهادت می‌رسد و پیکر مطهرش بدست تروریست‌های خبیث افتاد.

 

شهید حمزه کاظمی به همراه شهید مهدی قاسمی در مأموریت محوله برای شناسایی منطقه اعزام می‌شوند، پس از شهادت شهید قاسمی برای اینکه پیکر ایشان بدست تکفیری‌ها نیفتد، شهید کاظمی پس از آرام شدن منطقه برای عقب آوردن پیکر شهید به منطقه می‌رود که با ضرب گلوله تک تیرانداز زخمی و به شهادت می‌رسد.

 

همسر گرانقدر شهید کاظمی نقل می‌کند که پس از ناامنی منطقه شمالی شهر حلب توسط تکفیری‌ها، آنها ۵۰۰ میلیون تومان بابت پس دادن پیکر مطهر شهید درخواست کردند، اما قبول نکردم.

 

پیکر مطهر شهید حمزه کاظمی پس از یک سال دوری و چشم انتظاری سرانجام دی ماه امسال  به کشور بازگشت و پیکر مطهر شهید بهمن ماه امسال با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان تشییع شد.

 

دهمین و یازدهمین شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه دو مجاهد شجاع و با اخلاص، شهید حاج اکبر نظری و حاج حسین علیخانی؛ شهریور امسال در جریان مبارزه با تکفیری‌های تروریست به شهادت رسیدند.

 

 

شهید علیخانی متولد ۱۳۵۱ برای مصاف با مهاجمان حرم سه مرتبه عازم سوریه می‌شود که در نهایت مظلومیت با زبان روزه و ذکر یا حسین(ع) توسط تک تیرانداز دشمن به شهادت می‌رسد.

 

شهید حاج اکبری نظری و شهید حاج حسین علیخانی دو شهید گرانقدر از لشکر فاطمیون هستند که مظلومانه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به خیل شهدا پیوستند.

 
منبع: مرصاد
ارسال نظرات
آخرین اخبار