مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از راه اندازی دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال در بیمارستان بوکان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۰۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد عباسی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای بروز رسانی و تکمیل تجهیزات بخش تصویربرداری، دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال مدل DMT.IIدر بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان راه اندازی شده است.

وی افزود:برای خرید این دستگاه مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و برای خرید چاپگر مربوطه 350 میلیون ریال از طرف این شبکه و دانشگاه علوم پزشکی استان هزینه شده اشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در مورد مزایای دستگاههای دیجیتال به نسبت دستگاهای آنالوگ گفت : افزايش کيفيت موثر تصاوير، استفاده از پرتو دهي کم براي توليد تصاوير با کيفيت بالا، استفاده از سيستم هاي تشخيص خودکار، صرفه جويي در وقت، حذف سيستم ظهور و ثبوت و تاريکخانه و استفاده از مزاياي پرونده الکترونيکي از جمله محاسن استفاده از راديولوژي ديجيتال است.

عباسی اضافه کرد:با استفاده از رادیولوژی دیجیتال فاصله زمانی بین اقدام جهت تصویر برداری و تحویل تصویر نهایی رادیولوژی بسیار کاهش می یابد و در رادیولوژی تمام دیجیتال نسبت به رادیولوژی سنتی ضریب خطا بسیار پایین تر می باشد.

وی اضافه نمود : بیمارستان شهید قلی پور شهرستان بوکان دارای تجهیزات پیشرفته تصویر برداری MRI یک نیم تسلا، سی تی اسکن 16 اسلایس و ماموگرافی می باشد که با راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال، به قطبی مهم، مجهز و بی نظیر در زمینه تصویربرداری تبدیل شده است.

ارسال نظرات