خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی عنوان کرد؛
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه توانمندسازی از طریق خدمات و حمایت‌های تحصیلی یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد است، گفت: امسال حدود 17میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۲۶۱۸۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرفی به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، خالد سیار، افزود: هم اکنون بیش از 15هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد 14هزار دانش‌آموز و یک هزار و 405 دانشجو از خدمات تحصیلی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان تحت حمایت، یادآور شد: کمیته امداد برای توانمندسازی دانش آموزان دبیرستانی آن ها را به مدارس کار و دانش و کلاس های آموزش فنی و حرفه ای معرفی می کند تا پس از طی دوران تحصیل و حرفه آموزی و در نهایت فارغ التحصیل شدن از دانشگاه‌ها صاحب شغل شوند.

سیار با بیان اینکه اکنون حدود 350نفر دانشجوی دانشگاه‌های سراسری تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، تاکید کرد: با در نظر گرفتن کمک‌های موردی که در طی سال به دانشجویان ارائه می شود به طور سالیانه حدود دو میلیارد و 730 میلیون ریال به آن ها شهریه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ بیش از 336دانشجوی دانشگاه‌ آزاد، 378دانشجوی دانشگاه پیام نور و 144دانشجوی دانشگاه های علمی و کاربردی و غیر انتفاعی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که شهریه آن ها توسط این نهاد پرداخت می شود.

سیار با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد برای حمایت از دانشجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کمک هزینه تحصیلی به این گروه است، اظهارداشت: این امر به منظور فراهم ساختن شرایط تحصیل برای مددجویان علاقه‌مند به تجصیل صورت می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به منظور مرتفع شدن بخشی از مشکلات مالی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت صورت می گیرد تا آنها بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل ادامه دهند.

ارسال نظرات