خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیداری که مسئولان کمیته امداد استان با وی داشتند، با بیان اینکه کمیته امداد محل خدمت به نیازمندان است، گفت: جامعه ای که از مکتب علوی پیروی می کند نمی تواند در قبال انسان های نیازمند بی تفاوت بماند و باید احساس مسئولیت کند.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۵۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، با اشاره به اینکه در آیات و روایات اسلامی توصیه های فراوانی برای احسان، انفاق و کمک به نیازمندان شده است، افزود: پرداخت صدقه سبب خاموش شدن غضب خداوند شده و بلاها را برمی گرداند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه خودکفایی مددجویان گام بلند و مثبت کمیته امداد است، تاکید کرد: کمیته امداد برای خودکفائی مددجویان قدم بزرگی برداشته و با پرداخت وام اشتغال برای خانواده های تحت حمایت اشتغالزایی کرده است که این مایه عزت کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب است.

وی با قدردانی از خدمات کمیته امداد به نیازمندان، اظهار کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد مستلزم اعلام بیلان کاری است، مردم باید بدانند که کمیته امداد چه خدماتی به نیازمندان ارائه می کند.

آیت الله شبستری با تاکید به اینکه حیثیت و کرامت خانواده های نیازمند همیشه باید حفظ شود تا به آبروی آن ها لطمه وارد نشود، خاطرنشان کرد: ایتام و خانواده های نیازمند در آستانه سال نو و برگزاری جشن نیکوکاری به کمک بیشتر مردم احتیاج دارند و خوشحال کردن دل فقرا مایه سعادت آدمی است و پاداش دنیوی و اخروی دارد.

امام جمعه تبریز با انتقاد از تشدید فاصله طبقاتی و وجود تبعیض در جامعه، تصریح کرد: در جامعه ما عده ای به نان شب محتاجند و عده ای هم زندگی اشرافی و تجملاتی دارند و این اسباب رنج همه است.

محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این دیدار با بیان اینکه امدادگران این نهاد با تمام وجود در خدمت مددجویان هستند،گفت: اکنون 63 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 115 هزار مددجو تحت پوشش این نهاد هستند.

وی با اعلام اینکه مردم استان امسال 9 میلیارد و 500 میلیون تومان صدقه و 12 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند، افزود: طی سال جاری بیش از سه هزار و 400 نفر از مددجویان، خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده اند.

کلامی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد مبارزه با فقر مادی و فقر فرهنگی است، خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی مددجویان باید ارتقا یابد و سبک زندگی اسلامی و مبانی دینی در بین خانواده های تحت حمایت رسوخ پیدا کند.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه های تشکیلاتی و بوروکراسی اداری در این نهاد با هدف ارائه خدمات بهتر به مددجویان انجام می شود، تاکید کرد: عملکرد و خدمات کمیته امداد به مددجویان و نحوه هزینه کرد کمک های مردمی به طور شفاف و صریح به مردم اطلاع رسانی می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها