خبرهای داغ:
فرماندار سردشت گفت: به سبب برخوردار نبودن مردم روستاهای شهرستان سردشت از نعمت گاز سیستم گرمایشی مدارس روستایی سنتی بوده و علت آتش سوزی مدرسه «وسوکل» سردشت بخاری نفتی است.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۵۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نژاد جهانی علت آتش سوزی مدرسه «وسوکل» سردشت را بخاری نفتی این مدرسه کانکسی خواند و اظهار کرد: این اتفاق صبح امروز رخ داد که خوشبختانه به موقع دانش آموزان به بیرون از کلاس درس انتقال یافته و هیچ نوع جراحت جسمی به آنان وارد نشد.

فرماندار سردشت با بیان اینکه بنا به گزارشات رسیده صد در صد این مدرسه سوخته است افزود: با توجه به اینکه ضریب نفوذ گاز روستایی در شهرستان سردشت بسیار پایین است مدارس این روستاها نیز از نظر سیستم گرمایشی به صورت سنتی و با بخاریهای نفتی اداره می‌شوند.

جهانی، مدرسه کانکسی «وسوکل» سردشت را دارای عمر 6 سال خواند و خاطرنشان کرد: در این مدرسه 20 دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

فرماندار سردشت تصریح کرد: برابر گزارش‌های رسیده این مدرسه از خدمات بیمه برخوردار بوده و بخش مالی آن را می‌توان تأمین کرد اما دانش آموزان در این روستای 48 خانواری با بیش از 200 نفر جمعیت نیازمند مدرسه‌ای مناسب هستند.

وی گفت: مقرر شد تا تأمین مدرسه مناسب برای این دانش آموزان، کلاس درس روستای وسوکل سردشت در مسجد این روستا برپا شود.

جهانی، وضعیت مدارس شهرستان سردشت را نامطلوب خواند و گفت: با وجود اینکه ساخت و ساز مدارس در شهرستان سردشت به واسطه خیرین مدرسه ساز پیشگام‌تر از بخش دولتی است اما هنوز هم شاهد کمبودهای بسیاری در مدارس شهری و روستایی این شهرستان وجود دارد.

فرماندار سردشت خواستار تزریق اعتبار برای ایجاد امکانات برای ساکنان مناطق مرزنشین استان به ویژه شهرستان سردشت شد و اظهار کرد: 20 فروردین امسال همایش شهرستانی خیرین مدرسه ساز در سردشت برگزار می‌شود و امید است در این همایش برای احداث مدرسه در روستای وسوکل تمهیداتی اندیشیده شود.

وی افزود: نسبت جمعیت روستایی به شهری در سردشت بیشتر است بنابراین لازم است برای تأمین گاز روستایی این شهرستان توجه ویژه شود.

ارسال نظرات