خبرهای داغ:
مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي از رشد 25 درصدي ظرفيت مساجد برگزار کننده سنت حسنه اعتکاف در سال 1396 خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۲۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان، حجت الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني گفت: اعتکاف امسال که در ايام البيض مصادف با 22، 23 و 24 فروردين ماه با شعار اعتکاف تعالي بخش ارزش‌هاي اخلاقي و اجتماعي در سراسر استان برگزار خواهد شد.

رئيس ستاد برگزاري سنت حسنه اعتکاف آذربايجان‌شرقي با اشاره به تعداد مساجد برگزارکننده اين سنت افزود: در تبريز 40 مسجد و در شهرستان‌ها نيز مساجدي براي خواهران و برادران فراخور علاقه مندي و آمايش جمعيتي از دو مسجد تا تعداد مساجد بيشتر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به ثبت نام اينترنتي اعتکاف در مساجد تبريز افزود: براي نخستین بار در شهر تبريز از طريق سامانه جامع در 39 مسجد شهر تبريز ثبت نام به صورت اينترنتي آغاز شده است و امسال اعتکاف تخصصي دانش آموزي و اماکن نظامي، دانشگاهي را نيز خواهيم داشت.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومي شركت گاز استان، ولی اله دینی با اعلام اين خبر گفت: یک هزار و ٦٩٦روستاي استان با تحت پوشش قرار دادن 283000خانوار از نعمت گاز طبیعي برخوردار هستند.

وی درصد خانوار روستايي برخوردار از گاز استان را در حال حاضر قريب به 91 درصد اعلام كرد
و افزود : در حال حاضر اجراي عمليات گازرساني به 184 روستا برای تحت پوشش قرار دادن 9000 خانوار روستايي ادامه دارد.

وي اعتبار هزينه شده جهت اجراي عمليات گازرساني به ١٨٤ روستاي استان را 540 ميليارد ريال اعلام و بیان داشت: 165روستای استان در مرحله انتخاب پیمان کار و 58 روستای دیگر نیز در مرحله طراحی می باشد.
دینی در پایان ابراز اميدواري کرد: با پایان روستاهاي در مرحله اجرا و آماده انتخاب پيمانكار و طراحي، ضريب بهره مندي روستايي استان به ٩5 درصد برسد.

مديرکل تبليغات اسلامي استان با اشاره به زمان ثبت نام افزود: زمان ثبت نام از هفتم تا هفدهم فروردين ماه است ولي اگر مسجدي ظرفيت اش تکميل نشده باشد معتکفين گرامي مي توانند تا زمان برگزاري اعتکاف با مراجعه به سايت www.etekaf-tabriz.ir ثبت نام کنند.

حجت الاسلام حسيني اهم برنامه‌هاي اعتكاف امسال را تجليل از پدران شهدا به مناسبت ولادت حضرت اميرالمومنين علي(ع)، مراسم عزاداري به مناسبت وفات حضرت زينب(س)، برگزاري دعاي ام داوود توسط سخنران و مداحان کشوري و استاني برشمرد.

ارسال نظرات