خبرهای داغ:
رئیس اداره تبليغات اسلامي عجب شیر:

مراسم اعتکاف در شش نقطه عجب شیر برگزار می شود

رئیس اداره تبليغات اسلامي عجب شیر با اعلام این خبر گفت: این آیین در دو شهر عجب شیر و جوانقلعه و سه روستای این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۲۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسین مقدسی افزود: آیین اعتکاف طبق روال سال های قبل در مسجد جامع عجب شیر و جوانقلعه برای برادران و در مساجد جواد الائمه (ع) و مسجد جامع شیراز و مسجد جامع گل تپه وهرگلان برای خواهران برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این ایام فرصتی مناسب برای جوانان است تا با حضور در محفل های معنوی مراسم اعتکاف به راز و نیاز پرداخته و باورها و اعتقادات معنوی و مذهبی خود را مستحکم تر کنند.

حجت الاسلام مقدسی شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف سال گذشته را حدود ۳۰۰نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این مجموع ۲۵۰نفر بانوان و ۵۰ برادران نفر بودند.

رئیس تبلیغات اسلامی عجب شیر بیشترین افراد شرکت کننده در اعتکاف سال گذشته را در رده های سنی بین ۲۰ تا ۳۰ سال عنوان و بیان کرد: با توجه به هجمه فرهنگی علیه باور و اعتقادات مردم ایران اسلامی، این مراسم باید باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام مقدسی به آغاز ثبت نام مراسم اعتکاف از چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می توانند تا ۲۰فروردین به اداره تبلیغات اسلامی و شماره تلفن عجب شیر مراجعه کنند.

وی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برای معتکفین خبر داد و اظهار داشت: اصلاح نماز قرائت موتکفین، قرآن در زلال اعتکاف، تفسیر سوره حجرات و دهر، تفسیر خطبه متقین، جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان دینی و همچنین مراسم مذهبی به مناسبت های مختلف از جمله برنامه های پیش بینی شده می باشد.

آئین معنوی اعتکاف همه ساله در عجب شیر همزمان با سراسر کشور از ۱۳ رجب مصادف با سالروز ولادت علی(ع) و به مدت سه روز برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به اداره تبیلغات اسلامی شهرستان عجب شیر مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها