خبرهای داغ:
شهردار خامنه با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا، گفت: دفع سنتی و غیربهداشتی زباله در شهرها و تأثیرات ناشی از تخلیه بی رویه و روزافزون آن موجب آسیب رسیدن به طبیعت می شود که هم محیط زیست و هم شهروندان را با مشکلات زیادی مواجه می کند.
کد خبر: ۸۸۴۳۷۹۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی خامنه، بابک شریفی افزود: طرح تفکیک از مبدا پسماند از اصلی ترین حلقه های زنجیره بازیافت و بهره برداری از زباله است که می تواند تا حدودی شهر را از آلودگی های زیست محیطی نجات دهد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات این شهرداری در خصوص دفع سنتی پسماند و با هدف حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از انتشار آلودگی ها و کاهش حجم زباله های شهری، طرح تفکیک از مبدأ زباله به عنوان راهکاری بسیار مهم و مؤثر برای رفع معضل پسماندهای شهری و افزایش بهداشت محیط در دستور کار شهرداری خامنه قرار گرفت.

شریفی با اشاره به اینکه ضرورت زندگی سالم ایجاب می کند روش های مدیریت شهری و روستایی خود را بصورت مستمر بهبود بخشیم، اظهار داشت: صدور کارت اشتراک برای ساکنین شهر خامنه از برنامه های آینده این طرح است که در صورت تماس شهروندان، نیروهای اجرایی این طرح با مراجعه به درب منازل پسماندهای خشک را تحویل خواهند گرفت.

شریفی در پایان افزود: به منظور ترغیب و تشویق بیشتر شهروندان برای مشارکت در اجرای هر چه بهتر این طرح، در ازای تحویل حضوری پسماندهای خشک، مواد بهداشتی و شوینده های استاندارد اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات