مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه اشکذر به مناسبت ماه رجب وولادت امام علی (ع)در جمع نیروها « اعتکاف» را فرصت پرورش جسم و جان خواند و گفت: محور اصلی آئین اعتکاف برای رسیدن به آرامش الهی است.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۸۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر: حجت الاسلام مکرم اظهار داشت: ماه رجب ایام شستشوی گناهان و فرصت خوبی است که از مادیات فاصله گرفته و یک خط مستقیمی بین خود و پروردگار ایجاد کنیم و روح خود را تصفیه و زلال نماییم.

وی افزود ، هدف از اعتکاف این است که آئینه پروردگار متعال شویم و این مهم امکان پذیر نیست مگر اینکه روح خود را زلال کنیم و به تفکر و تعقل و عبادت بپردازیم.

مکرم با اشاره به این مطلب که آثار اعتکاف فراوان است، توضیح داد: یکی از معضلات امروز نگرانی‌، استرس‌ و عدم آرامش روانی است و در این میان یکی از آثار زیبای اعتکاف آرامش بخشی است چرا که تفکر ، تعقل و تمرکز در آن محقق می شود.

وی ایرادنمود: معتکفین در مراسم اعتکاف نماینده مردم هستند پس در حق همه دعا کنند و کسانی که نمی توانند در این آئین شرکت کنند در همان محیط کاری شئونات اعتکاف را به خود بگیرند و از مادیات فاصله گرفته و از برکات این ماه بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام مکرم در ادامه از شخصیت امیر المومنین سخنانی را ایراد نمودند ومداح مراسم به مدیحه سرایی پرداخت.

ارسال نظرات