رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
حجت‌الاسلام پژمان فر گفت: فضای مجازی باید به یک بستر کارآمد تبدیل شود تا بتواند نیازهای کشور را در حوزه‌های معرفتی اعتقادی و باور تأمین کندو هم بتواند انتظارات دنیای را در این حوزه پاسخ بدهد.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۶۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان فر مردم مشهد و رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: فضای مجازی یک مطلبی نیست که ما به راحتی و سادگی از کنار ان عبور کنیم ارتباط سنتی نهاد های فرهنگی، حوزه و دانشگاه با مردم باید حفظ شود و در عین حال حوزه به طور جدی به فضای مجازی ورود کند.

وی با اشاره به اینکه حضور ما در فضای مجازی کمرنگ است، خاطر نشان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت این فضا نشان دهنده این است که مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارند و انتظار ایشان این است که در این بستر می توانیم یک حضور جدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پژمان فر افزود: بر اساس سیاست‌های دولت و جدی نگرفتن فضای مجازی از ناحیه حوزه علمیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان محتوی است، امروز حضور دشمن در این عرصه بیشتر از ماست و آنچه مسلم است اطلاع‌رسانی دایه دار یک تحول بزرگ برای بشریت امروز است باید مطالب را به‌صورت کاربردی و قابل‌تأمل و استفاده آحاد مردم دنیا ارائه کند اما این مسئله جهت‌دار شده و فقط در راستای اهداف خاص جلو می‌رود.

وی بابیان اینکه امروزه یک مسئولیتی به عهده دولت ماست که بستر تولید بیشتر و بهتر محتوی را فراهم کند تا نقش حداقلی ما در تولید محتوی ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: فضای مجازی باید به یک بستر کارآمد تبدیل شود تا بتواند نیازهای کشور را در حوزه‌های معرفتی اعتقادی و باور تأمین کندو هم بتواند انتظارات دنیای را در این حوزه پاسخ بدهد؛ ما هنوز با این فاصله‌داریم.

ارسال نظرات