مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: رعایت نكردن اخلاق رسانه ای، سبب سلب اعتماد مخاطبان به ما خواهد شد. بنابراین، باید عوامل بروز بی اعتمادی را برطرف كرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۲۸۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، "مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه در جمع خبرنگاران در خصوص رسالت رسانه ها در انتخابات گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و پرچمی برافراشته از ابتدای انقلاب اسلامی ایران است.تفکر امام راحل ، اصل قانون اساسی و مطالبه ی مردمی پشتوانه ای برای برگزاری انواع انتخابات اعم از شوراها،مجلس و در انتخاب عالی رتبه ترین مقام اجرایی ، انتخابات ملی ریاست جمهوری است.
وی افزود: اهمیت جایگاه سکانداری کشور،به قدری مهم است که مقام معظم رهبری در ادامه ی راه امام راحل،بیشترین کلید واژه را مبنی بر تاکید به مشارکت مردمی داشته اند.
مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: فارغ از جناح و گروه و حزب و دسته، حضور پر شور مردم در انتخابات باعث تقویت نظام و تثبیت چهره ی جهانی انقلاب اسلامی مان است.
بصیری نقش رسانه ها  را در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بسیار مهم و حیاتی دانست و اذعان داشت:  رسانه ها در آستانه انتخابات، در صورتی که بتوانند بی طرف و متعهد به الزامات و قوانین همه پذیر رسانه ای عمل نمایند، می توانند در هدایت مردم به شرکت در انتخابات نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
وی تاکید کرد: مشارکت عمومی مردم سبب تثبیت نظام سیاسی موجود در کشور می شود. به هر میزان این مشارکت پرشورتر و فزونتر باشد، میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی نیز بیشتر می شود. از همین رو رسانه ها نقش بزرگی در حمایت مردم از نظام موجود و در نهایت تثبیت نظام و ارزشهای کشور دارند.
مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به فعالیت رسانه های غربی در خصوص انتخابات گفت: رسانه هاي غربي دست به‌کار مي شوند تا درصد مشارکت مردم در انتخابات را پايين بياورند. آنان در هر دوره اي موضوعي را دستمايه تبليغاتشان مي کنند . هردوره اي با طرح استراتژي گوناگون و مختلف سعي در دلسرد نمودن مردم و رد مشروعيت و مقبوليت نظام دارند.
بصیری ادامه داد: از اين رو،به طور طبيعي يکي از وظايف اصلي رسانه در نظام اسلامي، فراهم کردن شرايط حضور آگاهانه مردم براي ايفاي اين مسئوليت مهم است. از اين زاويه، نقش محوري رسانه براي اجراي ماموريت ياد شده با توجه به امکانات و نقش محوري و اساسي آن در آگاهي بخشي به جامعه، آشکار و هويدا مي شود.
وی تصریح کرد: در شلوغی های انتخابات، گاهی در رسانه ها، به برخی مطالب برمی خوریم كه اتهام هایی را متوجه افراد و گروه هایی كرده است، بدون آنكه منبع قابل اعتمادی داشته باشد. یكی از راه های پیشگیری از وقوع چنین حوادث تأسف باری، دقت اصحاب رسانه و پای بندی آنها به اصول اخلاقی و متعهد بودن نشان است.
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در پایان افزود:به یاد داشته باشیم كه حق نداریم به هر قیمت در صحنه های انتخاباتی پیروز شویم و به بهای ریختن آبروی دیگران و پاگذاشتن بر حیثیت آنها، به اهداف خود برسیم؛ زیرا رعایت نكردن اخلاق رسانه ای، سبب سلب اعتماد مخاطبان به ما خواهد شد. بنابراین، باید عوامل بروز بی اعتمادی را كه به تعدادی از آنها اشاره می كنیم برطرف كرد:صداقت نداشتن در اطلاع رسانی(تناقض گویی، مبالغه و اغراق، تحریف و سانسور)؛موثق نبودن پیام ها؛ عینی و واقعی نبودن پیام ها؛عدم بی طرفی.
ارسال نظرات