عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: به اعتقاد من رکود اقتصادی برطرف نشده و این موضوع جای بحث دارد.
کد خبر: ۸۸۶۰۷۴۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید رضی حاج آقا میری امروز در بیست و ششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تراز تجاری مثبت در دولت یازدهم گفت: این اتفاقات انتظارات و مطالبات ما را از دولت افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران افزود: اما اساساً چیزی که در امر صادرات بسیار اهمیت دارد و آن را افزایش می‌دهد، نرخ ارز است که می‌دانیم نرخ ارز کاملاً تحت کنترل دولت نیست.

وی افزود: ولی اگر نظام تصمیم بگیرد راجع به نرخ ارز تابو شکنانه تصمیم بگیرد، با شکستن تابوی نرخ ارز قطعاً صادرات جهش می‌یابد و امیدواریم که دولت دوازدهم با این اقدام جهشی را در صادرات به وجود آورد.

در این نشست همچنین اسدالله عسگراولادی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به نظراتی که راجع به رکود مطرح شد، گفت: من اعتقاد ندارم رکود برطرف شده و این موضوع جای بحث دارد.

کوروش پرویزیان عضو دیگر هیأت نمایندگان اتاق تهران در مورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیان داشت: در کشور ما اکثراً از چند روش محدود برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی استفاده می‌شود و معمولاً از سرمایه‌گذاری که نیاز به گارانتی (تضمین) دولت دارد، استفاده می‌شود.

وی افزود: در حالی که روش‌های تأمین مالی خارجی گسترده و متنوع است و انتظار می‌رود تا از روش‌هایی که نیاز به گارانتی دولت ندارد، استفاده شود.

پرویزیان بیان داشت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نظام پولی و مالی و تثبیت آن نیاز به اعتمادسازی و ثبات و آرامش دارد. این چرخه باید به گونه‌ای باشد که اعتماد و اطمینان در تمام اعضای این بازار را پدید بیاورد.

ارسال نظرات