امام جمعه قم با اشاره به موضوع سند ۲۰۳۰ گفت: آنان که این سند را امضا کرده‌اند، به‌جای آن‌که مردم را متهم کنند جواب درستی به امضای این سند بدهند.
کد خبر: ۸۸۶۴۵۷۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم در آیات متعددی از تقوا یادشده است، اظهار داشت: در آیه‌ای خداوند فرموده ‌ای مردم از روزی که به‌سوی خداوند رجعت می‌کنید بپرهیزید، بنابراین باید آبروی نظام، رهبری و مردم را حفظ کرد.

وی با اشاره به جمعه آخر ماه شعبان گفت: از پیامبر اکرم(ص) می‌خواهیم که ما را ببخشد و بیامرزد، چراکه خداوند بسیار توبه پذیر و مهربان است و ان‌شالله خود را برای ضیافت الهی آماده کنیم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سوم و چهارم خرداد یعنی روزهای فتح خرمشهر و عملیات دزفول گفت: روز فتح خرمشهر آن قدر مهم است که می‌توان تاریخ جنگ را به دو دوره قبل و بعد از فتح خرمشهر تقسیم کرد، با آزادسازی خرمشهر اهداف صدام و مرتجعینش بر باد رفت.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه عطفی نه تنها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بلکه نقطه عطفی برای دویست سال استعماری بود که بر ایران تحمیل‌شده بود، در زمان ما هم افراد خائنی بودند که در طول جنگ تحمیلی به دنبال گرفتن زمین و دادن زمان بودند، از این رو گرامیداشت این دو روز از آن جهت اهمیت دارد که همه بدانند در طول دویست سال گذشته آنچه از دست داده‌ایم در پی اعتماد و لبخند به دشمنان بوده و آنچه به دست آورده‌ایم در ضمن اعتماد به رهبری و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و ابراز کرد: مقام معظم رهبری پیروز اصلی انتخابات را مردم دانستند اما می‌گوییم، ما پیروزی اصلی انتخابات مدیون شما رهبر عزیزمان هستیم.

امام‌جمعه قم بیان کرد: مردم در کمال وقار و امنیت با حضور حداکثری ندای رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند، گرچه برخی مسائل جزئی خاطر مردم را مکدر کرد، در زمان مناظرات برخی مطالب گفته شد که خاطر مردم را آزرده خاطر کرد، پیشنهاد می‌شود در این مناظرات یک مدیر نیز داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به موضوع سند 2030 بیان کرد: آنان که این سند را امضا کرده‌اند، به‌جای آن‌که مردم را متهم کنند جواب درستی به امضای این سند بدهند.  

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اهداف سفر ترامپ به منطقه گفت: یکی از آثار شوم ترامپ حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم بود، مشابه همین عمل ناجوانمردانه را سعودی‌ها علیه شیعیان حجاز داشتند که ما هر دو را محکوم کرده و یقین داریم که کسانی که غیرتمندانه در برابر آل سعود ایستاده‌اند به پیروزی خواهند رسید.

وی بابیان اینکه تقوا برای سایر ارزش‌ها به منزله کلید است، اظهار داشت: انسان برای دستیابی به سایر ارزش‌ها، حتماً باید از باب تقوا وارد شود، بنابراین تقوا روح ارزش‌ها است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه همیشه انسان باید در زندگی خود خط قرمزهایی داشته باشد که هیچ‌کس حق عبور از این خطوط را نداشته باشد، ابراز کرد: مومنان مانند حضرت ابراهیم(ع) در برابر مشرکان باید ایستادگی کرده و ایشان را به‌عنوان الگوی خود قرار دهند.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه استغفار برای کسی مفید و مؤثر است که اثربخش باشد، تصریح کرد: کسی حق ندارد برای مشرکان و منافقان طلب استغفار و آمرزش کند، حتی پیامبر اکرم(ص) و مومنان نیز از این آیه مستثنی نشده‌اند، چگونه است که در این دوران عده‌ای برای منافقان دل می‌سوزانند؟

ارسال نظرات