خبرهای داغ:
خاطرات جانباز 25 درصد ولی‌الله محمدی در کتاب آقاولی روایت شد.
کد خبر: ۸۸۶۵۰۹۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جانباز 25 درصد ولی‌الله محمدی معروف به آقاولی، در کتاب خاطرات خود می‌گوید: قرار شد لشکر 8 با دو گردان عملیات انجام دهند و خط را راست کنند من در کربلای هشت همزمان مسوول عملیات محور و فرمانده گردان یا زهرا(س) بودم.
سه، چهار باری بچه‌ها را برای شناسایی و توجیه ماموریت بردیم. آتش دشمن شدید بود و هر وقت شناسایی می‌رفتیم دیده‌بان‌های‌شان رد ما را می‌زدند و در نتیجه دو، سه نفر مجروح می‌شدند.
با احمد الهیاری، قنبر بهرامی، محمود موسی‌لو و حاج حمزه قربانی یک قرارگاه تاکتیکی محور ایجاد و در آنجا عملیات را بررسی و هدایت می‌کردیم.
شب اول عملیات در مورخه 18/1/1366 و در ساعت 2 و پنج دقیقه بامداد و با رمز یا صاحب‌الزمان(عج) آغاز شد و تا 22/1/1366 ادامه یافت.
بچه‌ها کانال دشمن را تصرف کرده بودند. دشمن این کانال را کنده خاکش را سمت ما ریخته بود. برای همین هم باید لودر می‌رفت و این خاک‌ریز را تقویت می‌کرد.
از طرفی کانال راهی داشت که خود عراقی‌ها داخل آن تردد می‌کردند. سمت راست این کانال هم مقداری خالی بود، نه خاکریز بود و نه کانال. از آنجا هم دشمن براحتی می‌توانست بیاید و این‌ها را بگیرد. هر چقدر هم به نیروهای داخل کانال می‌گفتیم بیایید اینجا، نمی‌آمدند فکر می‌کردند آنجا امن‌تر است.
رفتم پیش آقای کشمرزی و گفتم چه کنیم و چه نکنیم؟ اگر اینجا خاک‌ریزی زده نشود ماندمان بی‌فایده است که بعد از صحبت با مهندسی لشکر، قبول کردند این کار را انجام بدهیم.
شب آمدند خاکریز زدند و آن یک تکه را وصل کردند، منتهی نشد پشت کانال را تقویت کنند. عراق فردا فشار وارد کرد تا خاک‌ریز را بگیرد. اکثر بچه‌های ما در گردان شهید و هفت، هشت نفری هم اسیر شدند.
ساعت یک، دوی بعدازظهر بود که این اتفاق افتاد. ما بچه‌ها را کشیدیم عقب و آمدند پشت خاکریز. دوباره همان شب مهندس آمد و آن خاکریز را تقویت کرد.
بعد از انجام عملیات توسط گردان حضرت رسول(ص) قزوین، گردان انبیاء از لشکر 8 نجف اشرف جایگزین ما شد و پاتک‌های دشمن را دفع کرد جوری که عراق از ادامه پاتک مایوس و خط ما تثبیت شد.
گفتنی است: ولی‌الله محمدی، جانباز 25 درصد، هفتم فروردین ماه سال 41 در ضیاآباد تاکستان به دنیا آمد. ایشان دارای دو فرزند دختر و یک فرزند پسر می‌باشد.
وی در منطقه عملیاتی سردشت سال 66 بر اثر اصابت ترکش به سر و دست، عملیات نصر 5 و عملیات خیبر سال 62 منطقه عملیاتی مجنون به دلیل عارضه‌ی شیمیایی به درجه‌ی جانبازی نایل شده است.
خاطرات جانباز 25 درصد ولی‌الله محمدی در کتاب آقاولی به نویسندگی روح‌الله شریفی و هاشم الهیاری، با عنوان‌هایی از جمله هفت سال، فارسجین، تغییرات سفید، دار در مهاباد، انقلاب مهاباد، لباس سبز، لبیک یا خمینی، خیبر، شبی بی‌پایان، نخود سیاه و تیپ مینودری روایت شده است.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها