خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد:
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان یک‌هزار و 400 مبلغ به مناطق مختلف این استان اعزام می شوند تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با جدیت بیشتری در این مناطق دنبال شود
کد خبر: ۸۸۶۵۴۹۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای دعا و نیایش با محبوب و خداوند متعال و آشتی با اصل فراموش شده انسان  بوده که در این زمینه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار و دنبال می‌شود.

وی افزود: در مناسبت‌های مختلف سال از جمله 18 مناسبت دینی و مذهبی، مبلغانی به مناطق استان قزوین اعزام می‌شوند که دو مورد از این مناسبت‌ها مربوط به ماه مبارک رمضان و ماه محرم است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در ماه رمضان سال جاری همانند سال‌های گذشته، مبلغانی به بخش‌ها، دهستان‌ها، هیأت‌های مذهبی، ادارات و سازمان‌ها اعزام می شوند که از مهم‌ترین برنامه‌های این مبلغان، پرداختن به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

نظری بیان کرد: شاخص‌ترین برنامه‌های ماه رمضان امسال نسبت به سال‌های گذشته، ترویج و تفسیر قرآن در جلسات و جزء‌خوانی  است و از آنجایی که این ماه به عنوان ماه عبادت  بندگی محسوب می‌شود، یکی از برنامه‌های مبلغان، اقامه نماز جماعت در محل‌های تبلیغی آن‌ها است که علاوه بر اقامه نماز، اصلاح قرائت نماز .و بیان احکام فرعی آن صورت می‌گیرد

وی تصریح کرد: مبلغان در برنامه‌های فرهنگی خود در ماه رمضان به موضوعات اجتماعی همچون آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده می‌پردازند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تشریح کرد: با توجه به اینکه سالروز وفات امام خمینی(ره) با ایام ماه رمضان مقارن است، برنامه مختلفی در این بخش در نظر گرفته شده است که از موارد آن می توان به پرداختن به ابعاد شخصیت امام راحل در شب‌های 14 و 15 ماه رمضان اشاره کرد.

نظری عنوان کرد: به صورت میانگین در ماه رمضان هر سال یک‌هزار و 400 مبلغ به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با جدیت بیشتری در این مناطق دنبال شود.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها