خبرهای داغ:
مدیریت حوزه های علمیه قزوین در جلسه اخلاق سپاه ناحیه امام سجاد قزوین گفت: کتاب قرآن کاملترین کتاب است و انسان و جوامع را به راهی که استوار تر است هدایت میکند
کد خبر: ۸۸۶۵۵۱۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه های علمیه قزوین در نشست اخلاقی کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در ماه مبارک رمضان، به سفارشات پیامبر اکرم(ص) به ابوذر اشاره کرد و گفت: نصیحت همه ی ما از کوچک و بزرگ، مردم عادی، کسبه، سرباز، رسمی، آیت الله،مسئول نیاز به نصیحت داریم چون شیطان نفس انسان را تشویق به کار غیر اخلاقی می کند که باید با آن مقابله کرد.

وی خاطر نشان کرد: بدترین مردم در روز قیامت عالمی است که مردم از علمش بهره ای نمی برند بلکه ضرر می کنند و هیچ سودی برای جامعه ندارند، مرتبه و جایگاه آن عالم حتی از جاهل هم بدتر است چون جاهل سرمایه (علم)نداردولی عالم دارد ولی نمیتواند از آن استفاده کند.

عباسی یادآور شد: کتاب قرآن کاملترین کتاب است و انسان و جوامع را به راهی که استوار تر است هدایت میکند و هیچ ضرری ندارد در واقع بی فایده نیست هر کسی به سمت قرآن برود به اقیانوس بی کران وصل میشود که تمام نشدنی است.

مدیر حوزه های علمیه قزوین اظهار کرد: اگر نسبت به خواندن قرآن کوتاهی کنیم پیامبر در قیامت از امت ما شکایت میکند و اگر قرآن در جامعه عملی شود نور علی نور می شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص نماز جمعه عنوان کرد: به سمت نماز جمعه با شتاب بروید و مغازه ها در صبح روز جمعه بسته شوند و بعد از ظهر ها  باز شوند ولی امروزه در بعضی از شهر ها برعکس عمل میشود.

عباسی تصریح کرد: یکی از سفارشات پیامبر (ص) به ابوذر این بود که اگر چیزی را بلد نیستی و از آن آگاهی نداری بگو بلد نیستم که ندانستن عیب نیست در خصوص چیزی که علم نداری فتوا ندهید.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها