عید فطر؛ عید کنار گذاشتن تمام بدی ها و توفیقی است برای نشستن بر سر سفره خداوند و جشن دوری از گناه است.
کد خبر: ۸۸۷۸۸۸۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، حجت الاسلام مکرم در اختتامیه ماه مبارک رمضان، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهارداشت: خداوند به بندگانش توفیق دعوت داده است که در طول ماه مبارک رمضان بتوانیم از سفره پر خیر و برکت این ماه بهترین استفاده را ببریم.

مکرم افزود: انسان در طول یازده ماه گرفتار خود است ولی رمضان ندا و دعوتی است برای توجه به خدا که انسان می توان بهترین بهره برداری و استفاده را از آن داشته باشد.

وی افزود: ماه رمضان فرصتی است که بتوانیم با دادن ضیافت افطاری از حال محرومین با خبر شویم و بر سر سفره رحمت الهی بهترین بهره برداری را ببریم.

مکرم ادامه داد: پایان سفره الهی و میهمانی خدا روز عید فطر است و توفیقی است بر طاعت بندگی خدا با یک ماه روزه گرفتن و اطاعت از دستورات خدا انجام دادن است.

وی افزود: پشتیبانی از آن شرکت در نماز عید سعید فطر و صله ارحام می باشد و لازم است همه مسلمین تلاوت قران را حداقل هفته ای انجام دهند و در سحرهای دیگر ماهها بتوانیم توفیق بیشتر عبادات الهی و خواندن نماز شب را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید دقت کنیم همانند ماه مبارک رمضان بازگشت به گناه را نداشته باشیم، گفت: در ماه مبارک رمضان با توبه ، سعی می کنیم از گناه، بدی ها و حرام خواری و خیلی از کارهای ناشایست بدور باشیم پس باید این را در دیگر ماهها حفظ کنیم .

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه عید فطر یعنی کنار گذاشتن تمام بدی ها و توفیقی است برای نشستن بر سر سفره خداوند و جشن دوری از گناه است، افزود: انسان نباید تذهیب نفس و محرومین را فراموش کند.

وی با بیان اینکه در عید فطر بهره جستن از میوه تقوی، معرفت و ایمان و خدا پرستی است ، افزود: انسان در ماه رمضان از نعمت هایی که بدست آوره است می تواند آن را به دیگر ماه ها پیوند دهد و از ان استفاده لازم را انجام دهد.

ارسال نظرات