خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: حدود دو درصد از سالمندان استان در مراکز و خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۹۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن ارشدزاده در همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت با بیان این که 10.73 درصد از جمعیت استان در سن سالمندی قرار دارند، گفت: حدود 520 هزار نفر از جمعیت استان سالمند هستند که آذربایجان‌شرقی در این زمینه در بین استان‌های کشور در رتبه پنجم قرار دارد.

وی با اشاره به این که استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های با جمعیت سالمندی زیاد است، افزود: خوشبختانه اعتقادات دینی و فرهنگی مردم، موجب مراقبت از سالمندان به وسیله اقوام و نزدیکان شده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی مراقبت و نگهداری از سالمندان به وسیله اقوام و نزدیکان موضوع بسیار مهمی است چراکه خوشبختانه 98 درصد این افراد در منزل به وسیله خانواده‌ها و افراد خیر نگهداری می‌شوند.

ارشدزاده بیان کرد: تلاش می‌کنیم اعتقاد و فرهنگ مراقبت از سالمندان به وسیله خانواده‌ها حفظ شده و در آینده نیز نگهداری از سالمندان بیشتر به وسیله خانواده‌ها انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان برای مراقبت و نگهداری از سالمندان، گفت: با توجه به برنامه دبیرخانه شورای سالمندان، در این زمینه برش استانی داریم و بیشتر موضوع سالمندی فعال، شهر دوستدار سالمند و حمایت اجتماعی از سالمندان را از اولویت برنامه‌های کاری داریم.

به گفته مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی سال گذشته اقدام‌هایی به منظور توانمندسازی برای پنچ هزار نفر از سالمندان استان انجام شد و همچنین فعالیت‌هایی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی انجام شد که امسال نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

ارشدزاده از برگزاری اجلاس بین‌المللی سالمندی سال 2018 در شهر تبریز خبر داد و گفت: بسیار خوشحالیم که تبریز در سال 2018 میزبان تمام کشورهایی خواهد بود که قرار است در این اجلاس حضور داشته باشند

وی ادامه داد: از هم‌اکنون برای میزبانی این اجلاس بین‌المللی آمادگی هستیم.

ارسال نظرات