آسیب شناس اجتماعی گفت: رسیدن سن اعتیاد به 14 سال و افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در بین بانوان معضلی است که در حال حاضر 10درصد نسبت به 5سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۴۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

دکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کاهش سن اعتیاد در دانش آموزان و راهکارهای مقابله با آن اظهار داشت: گسترش روز افزون جنگ نرم توسط مافیای مواد مخدر، تغییر سبک زندگی از مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی باعث گسترش مواد صنعتی شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: رسیدن سن اعتیاد به 14 سال و افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در بین بانوان معضلی است که در حال حاضر 10درصد نسبت به 5سال گذشته افزایش یافته است.

این پژوهشگر اجتماعی خاطر نشان کرد: علت گرایش بانوان به مصرف مواد مخدر صنعتی تبلیغات ضد چاقی و کاهش چین و چروک پوست است که شبکه های ماهواره ای به عنوان مبلغ اصلی داروهای لاغری و مواد مخدر صنعتی کار می کنند.

دکتر ابهری با اشاره به علت اصلی کاهش سن اعتیاد به 14 سال گفت: کمبود نشاط اجتماعی و پایین آمدن سطح رفاه و گرانی تفریحات از سوی دیگر به فقدان فرهنگ پیشگیری از سنین کودکی و نوجوانی هدف اصلی تهاجم فرهنگی مورد هجوم مافیای مواد مخدر می باشند.

آسیب شناس اجتماعی یادآور شد: برای مبارزه با این معضل خانواده ها باید مهارت های زندگی را مانند «نه گفتن» را به فرزندان خود بیاموزند. همچنین آموزش و پرورش، رسانه ها و بویژه صدا وسیما به جنگ نرم با مهاجمان و مافیای مواد مخدر برود و اجازه ندهند نوجوانان و جوانان جامعه که سرمایه های ملی هستند به دام این مواد خطرناک بیفتند.


ارسال نظرات