خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: مسیر اهواز تا چذابه به‌عنوان معبر اصلی تردد زائران اربعین حسینی تبدیل به بزرگراه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۸۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

غلامرضا شریعتی ظهر امروز پس از بازدید از روند جاده‌سازی‌های مسیر اهواز به مرز چذابه به‌عنوان مسیر اصلی تردد زائران اربعین حسینی در محل پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از جاده سوسنگرد به بستان ـ چذابه بازدید و برنامه داشتیم که این مسیر را از اهواز به چذابه چهار خطه و بزرگراه کنیم.

وی افزود: این پروژه از سال گذشته شروع‌شده و یک قطعه آن کمربندی سوسنگرد توسط دو پیمانکار در حال انجام است و قول دادند که تا پایان اربعین به اتمام برسد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مسیر سوسنگرد تا بردیه نیز در حال انجام و مشکل خاصی وجود ندارد. از بردیه تا بستان ۱۱ کیلومتر مسافت دارد و بنا شده تا تعیین تکلیف و هرچه سریع‌تر پیمانکاری برای اجرای آن تعیین کنیم.

شریعتی بیان کرد: از بستان به سمت چذابه هم سه کیلومتر از مسیر باقی‌مانده که باید آن را سریع انجام و تا قبل از اربعین به اتمام برسانیم.

وی تشریح کرد: جاده قدیمی دسترسی به مرز چذابه را نیز داریم که بلااستفاده مانده و قرار شد تا آن را بازسازی و بهسازی و برای یک لاین (رفت یا برگشت به مست پایانه مرزی چذابه) مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جاده نفت به پایانه مرزی که هشت کیلومتر هست نیز اکنون در حال کار است و تأکید داریم که تلاش شود تا قبل از اربعین به پایان برسد.

شریعتی در ارتباط با جاده‌ای که معروف به جاده نفت هست و پارکینگ نیز در آن مسیر قرار دارد، گفت: این قسمت از سال گذشته در مسیر اربعین به‌عنوان گلوگاه اصلی و محلی برای ترافیک بود که برنامه‌ریزی‌شده تا سه کیلومتر آن را ۶ خطه کنند ولی تا قبل از اربعین ابتدا آن را چهار خطه و در نهایت دو خط دیگر را برای آینده در نظر داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: جاده عبدالخان به چذابه نیز که یکی از مسیرهای ورودی به مرز است را نیز بازسازی و بهسازی کردند که پنج کیلومتر از آن نیاز به کار دارد که انشا الله آن هم انجام می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان در ارتباط با آزادراه اهواز - ایذه ـ لردگان گفت: این جاده به‌عنوان یک مصوبه قبل از انتخابات توسط دولت به‌عنوان آزادراه اهواز، ایذه، لردگان و اصفهان مصوب شد که سرمایه‌گذار باید آن را انجام دهد. هرچند دولت تصویب کرده ولی بعد از جذب سرمایه‌گذار اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها