در سه ماهه نخست امسال؛

بیش از 108میلیارد ریال مستمری به مددجویان پرداخت شده است

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال بیش از 108 میلیارد ریال مستمری به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، افزود: مستمری ماهانه به منظور رفع بخشی از نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود تا آنان بتوانند لوازم ضروری زندگی خود را تامین کنند.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۳۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، خالد سیار با اعلام اینکه در این مدت 60 هزار خانوار تحت حمایت از مستمری کمیته امداد استان بهره مند شده اند، بیان کرد: خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه‌ جهیزیه، وام کارگشایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال از جمله خدمات کمیته امداد به مددجویان است.

وی با بیان اینکه همه خدمات این نهاد با هدف بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود، اظهار کرد: این امر ضمن استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند، موجب خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان با بیان اینکه بیش از 9 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 93 میلیارد ریال برای بیمه تأمین اجتماعی مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین راهکارهای کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است، تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی بتوانند از حق بازنشستگی، درمان و سایر مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

سیار با اشاره به اینکه سه هزار و 770 خانوار از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان در منازل استیجاری زندگی می کنند، تاکید کرد: در سال گذشته یک هزار و 826 خانوار مستاجر از کمک هزینه اجاره مسکن کمیته امداد استان بهره مند شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها