مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد؛

زکات فطره در آذربایجان شرقی امسال 80درصد افزایش داشت

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: مردم استان امسال 45 میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کرده اند که نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۸۵۰۷۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با بیان اینکه زکات فطره مردم نیکوکار استان در چهار هزار و 337 پایگاه جمع آوری شد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 25 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد زکات فطره جمع آوری شده در عید سعید فطر برای نیازمندان استان هزینه شد، تاکید کرد: زکات فطره جمع آوری شده در مدت 48 ساعت بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار و... توزیع و همچنین در درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان و یا تحصیل دانش آموزان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از همکاری و تعامل سازمان های دولتی و نهادهای حمایتی در جمع آوری زکات فطره مردم، خاطرنشان کرد: امسال با سیاست گذاری حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای زکات، 16 موسسه خیریه و حمایتی با سازمان دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را جمع آوری کردند.

کلامی افزود: کشاورزان استان آذربایجان شرقی در سال 95 بیش از 131 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 20 درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 57 درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و 43 درصد به طرح های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است، تصریح کرد: ساخت و تعمیر 112 طرح عمرانی از جمله مسجد، حسینیه و غسالخانه، تامین جهیزیه 342 نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمان و تحصیل بیش از دو هزار بیمار و دانش آموز نیازمند، احداث و تعمیر 73 واحد مسکونی مددجویان از جمله هزینه های زکات برای امور محرومان در سال 95 بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پنج هزار و 957 عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، تاکید کرد: طی سال گذشته از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان کشاورزان یک هزار و 33 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در سال 95 در جمع آوری زکات رتبه ششم را در بین استان‌ها کسب کرد، افزود: سال گذشته 409 مبلغ زکات به روستاهای استان اعزام شدند. عاملان و مبلغان زکات طی این مدت برای 31 هزار نفر به صورت گروهی و چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند.

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه تاکنون در 899 روستا، شورای زکات روستایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال سه هزار و 200 عامل افتخاری زکات آموزش های لازم را گذرانده اند و 100 مبلغ زکات نیز به روستاهای استان اعزام شده اند
ارسال نظرات
آخرین اخبار