38 افسر بازنشسته ارتش آمریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به وی درباره پیگیری سیاست تغییر نظام حاکم ایران هشدار دادند.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۹۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،  38 افسر بازنشسته ارتش آمریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به وی درباره پیگیری سیاست تغییر نظام حاکم ایران هشدار داده‌اند.

در عنوان نامه سرگشاده «ژنرال‌ها و ادمیرال‌های بازنشسته» آمریکایی آمده است: «توافق هسته‌ای ایران کماکان به نفع امنیت ملی آمریکا است.»

در این نامه آمده است: «به عنوان افسران نظامی سابق، این نامه را نوشته‌ایم تا حمایت عمیق خود را از توافق هسته‌ای مذاکره‌شده بین ایالات متحده، قدرت‌های جهانی و ایران اعلام کنیم.»

ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی در این نامه که به مناسبت دومین سالگرد فرا رسیدن برجام نگاشته شده، پایبندی «همه طرف‌ها» به این توافق هسته‌ای را مورد تمجید قرار داده‌اند.

آنها نوشته‌اند: «ایران دو سوم سانتریفیوژهای خود را برچید، 98 درصد از ذخایر اورانیوم حساس خود را امکا کرد و در قلب رآکتور آب سنگین خود سیمان ریخت. ایالات متحده اقدام به رفع متناسب تحریم‌های هسته‌ای کرده و از اجرای تحریم‌های جدید جلوگیری کرده است، اگرچه کنگره ما در حال بررسی قانونی است که به جای کمک به منافع ملی آمریکا آن را سیاست‌زده می‌کند.»

نگارندگان در ادامه نامه از برنامه موشکی ایران و آنچه به ادعای آنها نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم توسط ایران خوانده شده ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی برای آمریکا و متحدان این کشور خوانده‌اند.

علی‌رغم این آنها نوشته‌اند: «با وجود این، اقدام نظامی یکجانبه نمی‌تواند این تهدید را حل کند. تغییر نظام از بیرون نیز نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد.»

افسران نظامی بازنشسته از دولت ترامپ خواسته‌اند کانال‌هایی دیپلماتیک برای ارتباط با دولت ایران باز کند.

آنها در بخش دیگری از این نامه خاطرنشا کرده‌اند: «یادآوری این نکته مهم است که توافق هسته‌ای توافق بین ایران و آمریکا به تنهایی نیست، بلکه یک توافق چند جانبه است که از سالها مذاکرات دیپلماتیک پیچیده میان قدرت‌های جهانی ناشی شد.»

نگارندگان نامه همچنین به ترامپ هشدار داده‌اند: «ما نباید وارد موضع‌گیری خصمانه‌ای شویم که می‌تواند مسیر جنگ را هموار کند. زندگی مردان و زنان ما در یونیفرم نظامی ممکن است با از بین بردن گزینه‌های دیپلماتیک، به مخاطره بیفتد.»
ارسال نظرات