اینترنتی‌شدن روابط اجتماعی در جوامع امروز ایران به طرز ناباورانه‌ای بیان‌کننده این واقعیت است که گپ، گفت‌وگو و مراودات دوستانه در دنیای مجازی به شکل نگران‌کننده‌ای در حال تبدیل‌شدن به فرهنگی قابل‌قبول شده است.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۹۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امروز بشر استفاده از وسایل ارتباط‌جمعی چون اینترنت، ماهواره و رایانه را جزء لاینفک زندگی خود می‌داند.

 َ

دنیای جدید، نیز شیوه نوین را برای زندگی می‌طلبد و از همین رو نسل جدید با نسل گذشته متفاوت شده است به طوری که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند امور روزمره و گاه ضروری خود از جمله ازدواج و تجارت را از طریق اینترنت دنبال کنند.

 

با نگاهی گذرا به دنیای اینترنت و تفحصی کوتاه در دنیای سایبر مشخص می‌شود که تعداد زیادی سایت دوست‌یابی و همسریابی با امکانات منحصربه فردی چون آلبوم تصاویر، تالارهای گفت‌وگو و چت‌روم‌ها این زمینه را به وجود آورده‌اند که جوانان متاسفانه به سمت و سوی آشنایی‌های بی‌سرانجام کشیده شده بدون آنکه از عواقب دردسرساز آن آگاه باشند.

 

ازدواج ایترنتی اولین بار در کشور فرانسه و حومه‌های شهر پاریس مطرح شد اما در کشور ما این موضوع، دوست‌یابی اینترنتی و گاهی ازدواج اینترنتی از چند سال اخیر در میان عموم مطرح شده تا جایی که امروزه چندین سایت در این راستا به وجود آمده و اقدام به عضویابی کرده‌اند.

 

ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین حوادث زندگی انسان تلقی می‌شود و حاصل آن تشکیل کانون خانواده به عنوان مهم‌ترین و پایدارترین نهاد تربیتی در جامعه است، از همین رو ازدواج اینترنتی یک راهکار مناسب در امر ازدواج نیست بلکه پوششی موقتی برای سرپوش نهادن بر مشکلاتی است که بیشتر جوانان در حوزه ازدوان با آن مواجه هستند.

 

فقدان آموزش به عنوان کلیدی‌ترین چالش در بحث ازدواج، این امکان را فراهم ساخته که شیوه‌های همسریابی تحت تاثیر برخی انگیزه‌های انحرافی از ماهیت دوگانه‌ای برخوردار باشد.

 

همسریابی اینترنتی با اینکه در حال طی‌کردن مرحله نهادینه‌شدن در کشور است اما باز هم با توجه به ماهیت پنهان فضای مجازی برای فرار انسان‌ها از واقعیات و استفاده از نقاب در مقابل یکدیگر، یک شیوه انحرافی برای فائق‌آمدن بر مشکل انتخاب گزینه صحیح است در حالی که تکیه بر این روش متضمن خطراتی که متاسفانه برخی از خانواده‌ها با سکوت زیانبار خود به تداوم و مشروعیت‌یافتن این مدل از ازدواج، کمک می‌کنند.

 

انتهای پیام/7727

 

منبع فارس



ارسال نظرات