نمایشگاه عکس "از اردبیل تا آرتا ویل "به نمایش قدیمی ترین اسناد تصویری هوایی و زمینی اردبیل در نگار خانه خطایی اردبیل گشایش یافت .
کد خبر: ۸۸۹۰۶۲۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل رحمان شاه محمدی گردآورنده این آثار در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت :  این نمایشگاه برای معرفی کتاب از آرته ویل تا اردبیل با ۵۰اثر مستند گشایش یافته است و ویژگی منحصر به فردی که این نمایشگاه دارد گروه بندی و دسته بندی اسناد است .
وی گفت : باتوجه به کیفیت کار اسناد دسته بندی شده و در این نمایشگاه نقشه های شهری ، دور نمایی اردبیل ، عکاسی بناهای تاریخی و جزییات بناهای تاریخی اردبیل وجود دارد .
پژوهشگر تاریخی اردبیل بااشاره به کتاب از "آرته ویل تا اردبیل"گفت : کار این کتاب از،سال ۹۱شروع شده  و در قالب سه جلد آماده می شود که جلد اول زیر چاپ است  و جلد دوم هم آماده دریافت مجوز برای چاپ است .
شاه محمدی با گلایه از،مسیولان و دستگاه های متولی گفت : در این کار هیچ دستگاهی کمکی نکرد و تمامی کارها را به تنهایی انجام دادم و تنها حمایت اختصاص فضای نمایشگاه و آماده سازی قاب ها توسط،حوزه هنری اردبیل بوده است .
وی گفت : اردبیل سابقه چند هزار ساله دارد و نیاز به بازشناسی تاریخی ویژه ای داردو پژوهشگران و تاریخ دانان باید در شناساندن این شهر اهتمام ویژه ای داشته باشند .
 
 خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: کبری عزیزی
ارسال نظرات