شهردار تبریز در نشست مشترک با استاندار آذربایجان شرقی و مجمع نمایندگان استان؛
شهردار تبریز با تشریح اقدامات زیرساختی شهرداری تبریز در خصوص برنامه‌های گردشگری شهر گفت: مدیریت شهری تبریز با حمایت مدیریت استانی و نمایندگان محترم مجلس، درصدد است تا فرصت مهم «تبریز ۲۰۱۸» را به نقطه عطفی برای توسعه اساسی شهر و ارتقای جایگاه آذربایجان شرقی تبدیل کند.
کد خبر: ۸۸۹۲۸۹۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در نشست مشترک با استاندار آذربایجان شرقی، مجمع نمایندگان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تبریز با پروژه‌های مهم و تحول‌آفرین به استقبال رویداد مهم «تبریز 2018» رفته است. بخشی از این پروژه‌ها عمدتاً مربوط به حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و زیرساختی بوده و در دو سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است؛ بخشی دیگر نیز که به صورت مستقیم با مباحث گردشگری در ارتباط است، با سرعت پیگیری می‌شود.

وی بهره‌برداری از پایانه مرکزی تبریز پس از سه دهه بلاتکلیفی را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: پایانه تبریز، از زیباترین، مجهزترین و بزرگترین مراکز حمل‌و نقل شهری در کشور است که با وسعت ۲۱ هزار مترمربع و با بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز و  بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، دو پروژه عظیم شهرداری تبریز است که به زودی، فرصت‌های گردشگری و زیرساخت‌های فرهنگی شهر  را در شرق و شمال شهر متحول خواهد ساخت.

 نجفی اجرای پروژه عظیم میدان آذربایجان با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار و بازسازی اتوبان پاسداران با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، از اقدامات مهم شهر خواند و گفت: ارتباط مهم این دو پروژه با هم و چشم‌انداز هر یک از آن‌ها، حایز اهمیت بوده و به روان‌سازی ترافیک غرب و شمال شهر خواهد انجامید.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات اثرگذار در توسعه فضای سبز شهر گفت: مجموعه عینالی با تملک ۳۰۰ هکتار از اراضی مجاور، اجرای پروژه‌های جنگل‌کاری سالانه، احدث و آبگیری دریاچه ۵۴ هزار مترمکعبی، ایجاد پارک ۴۰ هکتاری حیات‌وحش،  توسعه منابع آبی مکانیزه، احداث کانال آبروی ۳.۵ کیلومتری، کف‌سازی ۴ کیلومتری، گل‌کاری‌های ماندگار و  فضاسازی‌های طبیعی به یکی از مهم‌ترین کانون‌های گردشگری شمال‌غرب کشور تبدیل شده‌است.

وی، جنگل‌کاری‌های ویژه در عباس میرزا به وسعت ۸۰۰  هکتار، آرپادرسی به وسعت ۴۲۰ هکتار، خاوران به وسعت ٣٥ هکتار ، وادی رحمت ۵۰ هکتارو  ائل‌داغی به وسعت ٣٠ هکتاری و همچنین پیشگیری از تغییر کاربری ۳۰۰ هکتار فضای‌سبز را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در حوزه فضای‌سبز خواند.

 نجفی، با اشاره به ۱۸۵ سال پایتخت‌نشینی تبریز در طول سه دوره حکومت ایلخانیان، ترکمانان، صفویه اظهار داشت: در این راستا، سامان‌دهی سه مرکز حکومتی در سه محله تاریخی تبریز در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت‌های دیپلماسی شهری تبریز، یادآور شد: تبریز با شهرهای کربلا، غزه، باکو، استانبول، ارزروم، قازان، خجند، گنجه و ماگیلف تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کرده‌است. شهرهای ووهان و ترابوزان نیز پیمان دوستی و همکاری با تبریز دارند.

وی راه‌اندازی خط هوایی (تبریز - هامبورگ) و سیستم الکترونیکی صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز را از اقدامات مهم تبریز در بخش حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی خواهند.

نجفی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بخش عمده‌ای از معضلات ریشه ای کلان شهرها، از بی توجهی مباحث قانونی نشاتندارد، اظهار داشت: حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده،  عدم تحقق اعتبارات ملی در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده، وضع قوانین محدودکننده درآمدهای پایدار شهری و بی‌توجهی به درآمدهای شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی و درآمدهای نفتی از معضلات عمده شهرداری‌ها است که حل آن‌ها، نیازمند نقش‌آفرینی نمایندگان محترم استان در مجلس است.

ارسال نظرات