معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد:
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با هدف اشتغالزایی برای مددجویان، تعامل و همکاری های خوبی با مراکز دولتی و شرکت‌های کاریابی داریم، گفت: تعامل مناسب کمیته امداد استان با موسسات کاریابی موجب شد در سه ماهه نخست امسال 28 مددجوی تحت حمایت از این طریق وارد بازار کار شده و از درآمد ثابت برخوردار باشند.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۵۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، غلامحسین پورمنافی با بیان اینکه کمیته امداد به هر یک از کارفرمایان که برای مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد کنند تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌کند،گفت: طبق این طرح کارفرمایان باید پنج نفر از مددجویان را در ازای بیمه کامل و همچنین تعهد پنج ساله در خصوص دوام اشتغال آنها استخدام کنند.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت کارفرمایان بسته های تشویقی در نظر گرفته است، افزود: این بسته ها برای تعامل با کارفرمایان به منظور ایجاد انگیزه برای به کارگیری مددجویان از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجو طی دو سال در نظر گرفته شده است و طبق این طرح، سال اول ۱۰۰ درصد حق بیمه و سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

پورمنافی با اشاره به اینکه 913 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سه ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شده‌اند، گفت: سال گذشته بیش از 13 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه مددجویان سنین ۱۵ تا ۵۰ سال تحت حمایت این نهاد می توانند در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای به صورت رایگان شرکت کنند.گفت: ارتقای سطح دانش فنی افراد و آمادگی کارجویان برای ورود به بازار کار یکی از اهداف آموزش های فنی و حرفه ای است.

پورمنافی با اعلام اینکه برای 83 نفر از مددجویان تحت حمایت در سه ماهه نخست سال‌جاری کاریابی انجام شده است، افزود: کاریابی یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد است که با معرفی مددجویان به شرکت‌ها و کارخانه‌ها تلاش می کنیم مسیر خوداتکایی آنان را هموار سازیم.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان افزود: در بخش کاریابی بر اساس استعدادسنجی انجام شده، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بر حسب علاقه و استعداد مددجویان برگزار می‌شود تا آنان در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری رو به رو شوند.

ارسال نظرات