مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
اجرای طرح تکاپو در سال جاری اهمیت زیادی دارد و مطالعات دینامیک سیستم های اقتصادی برای توزیع سهم اشتغال شهری و روستایی در بخش های مختلف انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۵۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در جلسه کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری زنجان که در پی سفر معاون وزیر تعاون،کار و رفاهی اجتماعی به زنجان و با حضور استاندار زنجان در هیدج برگزار شد، به تعریف بخش های مختلف اقتصادی برای اجرای طرح تکاپو در استان زنجان پرداخت و گفت: برای اجرای این طرح در استان سه بخش و رسته فعالیت اقتصادی تعریف شده است.​

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه در طرح تکاپو باید 6 هزار فرصت شغلی جدید برای استان زنجان ایجاد شود،افزود: اجرای طرح تکاپو در سال جاری اهمیت زیادی دارد و مطالعات دینامیک سیستم های اقتصادی برای توزیع سهم اشتغال شهری و روستایی در بخش های مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم در نخستین بخش تعریف شده در این طرح قرار دارد، اظهار داشت: طارم ساختار اقتصادی متکی به بخش کشاورزی دارد و سهم جمعیت روستایی آن بالاتر بوده و نرخ بیکاری نیز نسبت به نرخ بیکاری استان کمتر است.

این مقام مسئول قرارگیری شهرستان های خدابنده، ماهنشان و ایجرود را در بخش دوم عنوان کرد و یادآور شد: این شهرستان ها متکی به بخش کشاورزی و غالبا زراعت و دامداری هستند و جمعیت روستایی بیشتر و آمار نرخ بیکاری کم تر نسبت به استان دارند.

وی شهرستان های زنجان، سلطانیه، ابهر و خرمدره را در بخش سوم توصیف و خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی این شهرستان ها حول محور آزادراه تهران-تبریز بوده و آمار بیکاری بیشتری نسبت به میانگین استانی دارند و جمعیت روستایی آن ها نیز کم تر از جمعیت شهری است.

یوسفی توسعه بخش خدمات در استان زنجان را ضروری عنوان کرد و افزود: توسعه رشته شغل‌هایی همچون خدمات مهندسی، کشاورزی و فناوری اطلاعات در کنار خدمات بازرگانی بر اساس ظرفیت و توانمندی داخل استان نیازمند توسعه است.

ارسال نظرات