مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: روغن پالم موجود در بازار از انواع خوراکی قابل مصرف بوده و روغن مضری نیست.
کد خبر: ۸۸۹۴۸۱۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، بهروز جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: روغن پالم موجود در بازار از انواع خوراکی قابل مصرف بوده و روغن مضری نیست اما مثل هر ماده غذایی افراط و تقلب در آن مشکل ساز است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پاسخ به اینکه چند روغن پالم درصد روغن‌ مصرفی کشور را تشکیل می‌دهد؟ گفت: با اشاره به متوسط بازار در سال‌های قبل میزان واردات روغن پالم حدود 700 هزار تن، سال 93 حدود 420 هزار تن، 94 حدود 400 هزار تن و سال 95 حدود 380 هزار تن و کمتر از 15 الی 20 درصد است که البته این عدد دقیق نیست.

جنت، در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای کاهش واردات روغن پالم وجود دارد؟ گفت: لزومی ندارد واردات روغن پالم بیش از این کاهش پیدا کند چرا که در صنعت باید استفاده شود.

وی اذعان داشت: در حال حاضر با توجه با سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزارت بهداشت در مورد روغن پالم مشکلی در این باره نیست و این روغن در صنایع غذایی به عنوان روغن سرخ کردنی استفاده می‌شود و استفاده از آن در جایگاه خود مجاز است.

این مقام مسئول با اشاره به روغن‌های موجود در بازار بیان کرد: در صورتی که فرمولاسیون این فرآورده‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت باشد حتی اگر در آن پالم باشد استفاده از آن مانعی ندارد چرا که روغن پالم روغنی گیاهی خوراکی همچون آفتابگران یا سویا است و همانطور که امکان دارد روغن سویا مضر باشد روغن پالم نیز مشکل ساز خواهد بود.

ارسال نظرات