گزارش «بسیج» از واردات بی رویه غذای بی کیفیتی به نام تیلاپیا_46/سلیمی در گفتگو با«بسیج»:
سلیمی گفت: جهاد کشاورزی وظیفه اصلی را در پرورش و عرضه ماهی تیلاپیا دارد چراکه با آسیب شناسی و بررسی نیاز های کشور می تواند نحوه تولید و جلوگیری از واردات را هم برای تولیدکنندگان و هم برای وارد کنندگان مشخص کند.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۲۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶

اصغر سلیمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره ضرورت جلوگیری از واردات ماهی های تیلاپیا گفت: واردات بیش از 50 هزار تن ماهی تیلاپیا، رقم بسیار بالایی است و هرچه سریعتر باید جلوی آن گرفته شود.
 
وی افزود: حتما نمایندگان مجلس، برای خساراتی که از واردات این ماهی به کشور تحمیل می شود دست به کار خواهند شد تا بتوانند حداقل تذکری را به دستگاه های نظارتی و امنیتی ابلاغ شود.
 
این نماینده اظهار داشت: جهاد کشاورزی وظیفه اصلی را در پرورش و عرضه ماهی تیلاپیا دارد چراکه با آسیب شناسی و بررسی نیاز های کشور می تواند نحوه تولید و جلوگیری از واردات را هم برای تولیدکنندگان و هم برای وارد کنندگان مشخص کند.
 
سلیمی عنوان کرد: پتانسیل و ظرفیت پرورش ماهی در کشور بسیار قوی است و ایران به دلیل دو نعمت بزرگ دریای خزر و خلیج فارس حتی از صید طبیعی هم برخوردار است. مسوولان باید کاری کنند تا توجه به تولیدات داخل از اجناس خارجی بیشتر در دید مردم قرار گیرد و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید میلی تحقق پیدا کند.
ارسال نظرات