فرمانده سپاه غدیر تبریز:

طرح کرامت 2 در محلات آسیب پذیر تبریز اجرا می شود

فرمانده سپاه غدیر تبریز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این طرح به صورت سراسری و در سطح کشور در 70 محله آسیب پذیر اجرا خواهد شد که 10محله آن اختصاص به آذربایجان شرقی دارد.
کد خبر: ۸۹۰۱۳۴۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود عباسی افزود: از این تعداد نیز پنج محله به سپاه غدیر تبریز محول شده که اقدامات مقدماتی همچون شناسایی مناطق، نوع آسیب پذیری و جمع آوری اطلاعات ترکیب جمعیتی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاهی به نام جواد الائمه در این خصوص فعال شده است، ادامه داد: اجرای این طرح در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، عقیدتی، تفریحی، محرومیت زدایی و سامان دهی آسیب های اجتماعی و ... اجرا می شود.

عباسی ارتباط چهره به چهره با مردم مناطق مورد نظر، استقرار روحانی در محل، اعزام رایگان معتادان به کمپ های ترک اعتیاد، ارائه خدمات درمانی به مردم با محور مساجد را از مهم ترین اقدامات محوله در طرح کرامت 2 برای مناطق آسیب پذیر برشمرد.

فرمانده سپاه غدیر اضافه کرد: تاکنون چندین برنامه ورزشی تفریحی همچون پیاده روی، برگزاری جنگ شادی و خدمات درمانی به بیش از پنج هزار نفر ارائه شده و خانه برخی از افراد کم درآمد و ضعیف در این خصوص نیز بهسازی و تعمیر شده است.

عباسی شناسایی دانش آموزان مستعد و تقویت بنیه علمی آن ها را از دیگر رویکردهای این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 85هزار نفر در مناطق حوزه استحفاظی سپاه غدیر تبریز زندگی می کنند، افزود: ترکیب جمعیتی از لحاظ تعداد خانوارها، نوع آسیب ها و محرومیت ها متفاوت است که بنا به مطالعات میدانی که صورت گرفته اقدامات لازم اجرا می شود.

 

عباسی کمک های مردمی و خیرین را مهم ترین مساله در بهبود وضعیت این مناطق خواند و بیان کرد: حدود 500میلیون تومان نیز برای اجرای طرح کرامت2 در پنج محله محدوده سپاه غدیر تبریز درنظر گرفته شده است.

وی محلات سیلاب و قوشخانه، ترلان درسی، ایده لو، 42متری و امامیه را جزو پنج محله مورد نظر نام برد و اظهارداشت: حوزه های 9، 16، 7، 8 و 4 سپاه غدیر تبریز به ترتیب ماموریت اجرای طرح کرامت2 را در این محلات و در هر دو حوزه خواهران و برادارن برعهده دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها