استاندار آذربایجان شرقی:

شهدا را به‌عنوان الگو معرفی کنیم نه اسطوره/ شهادت، آرزوی جوانان

استاندار آذربایجان شرقی در چهارمین همایش سراسری آزادگان «موصل 2» در تبریز، با تأکید بر ثبت خاطرات رزمندگان و آزادگان و معرفی شهدا برای نسل‌های آینده، گفت: در این راستا باید به‌جای اسطوره‌سازی، الگوسازی را مد نظر قرار دهیم.
کد خبر: ۸۹۰۱۵۲۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده  اظهار داشت: شما آزادگان با وجود اینکه سالیان سال در بین مردم و امت شهیدپرور نبودید اما به‌طور حتم نه تنها در دل خانواده‌های خود بلکه در دل همه مردم ایران جا داشتید.

وی ادامه داد: روزی که شما آزادگان به وطن بازگشتید فقط خانواده‌های شما احساس خوشحالی نکردند بلکه شما به‌عنوان فرزندان ملت به وطن بازگشتید و همه مردم احساس خوشحالی می‌کردند.

جبارزاده اظهار کرد: آزادگان باید به‌عنوان مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و جوانان ایفای نقش کنند.

وی گفت: سال‌های دفاع مقدس و روزهای اسارت شما هر روزش تاریخی است که باید گفته شود و تک‌تک شما آزادگان باید خاطراتتان را بنویسید و بیان کنید.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: خاطرات آزادگان مربوط به امت و مردم ایران اسلامی است و باید گفته و شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه در ثبت خاطرات رزمندگان و آزادگان و بیان مسائل جنگ، هم می‌توان اسطوره‌سازی کرد و هم الگوسازی، گفت: اسطوره کردن شهدا و رزمندگان شخصیت این عزیزان را دست‌نیافتنی می‌کند و جوانان ما تصور می‌کنند که این جایگاه‌ها مخصوص عده‌ای خاص بودند که رفتند و دیگر دست یافتن به این جایگاه‌ها بعید است.

وی با بیان اینکه اگر شهدا و رزمندگان را به‌عنوان الگو معرفی کنیم این الگو قابل تکرار است، گفت: شهید مدافع حرم محسن حججی، از میان همین جوانان پرورش‌یافته از مکتب عاشورایی، اسلامی و حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است.



جبارزاده با بیان اینکه راه شهادت بسته نیست، گفت: امروز شهادت آرزوی جوانان و امت ایران اسلامی است و صلاح و رستگاری خود را در رسیدن به آن درجه می‌دانند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری را گرامی داشت و گفت: همه ما آذربایجانی‌ها عاشق شهید مهدی باکری هستیم و در هر مراسمی از ایشان یاد می‌کنیم.

در این همایش سه‌روزه، یک هزار و 800 آزاده از سراسر ایران در این همایش شرکت کرده‌اند.

اردوگاه موصل 2 که بیشتر اسرای ایرانی دربند آن را رزمندگان شرکت‌کننده در عملیات خیبر تشکیل می‌دادند، به نام اردوگاه خیبری‌ها شهرت یافت که در آن حدود شش هزار اسیر ایرانی نگهداری می‌شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار