حدود دوازده روز پیش مادر بارداری با سلامت جسمی و صرفاً به خاطر فشار خون بالا با معرفی پزشک خانوده برای کاهش فشار خون به بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر مراجعه می‌کند ولی خانواده‌اش دو روز بعد پیکر بی‌جانش را از بیمارستان تحویل می‌گیرند.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۰۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، از شهرستان قائم‌شهر، نقش مادری در اندیشه‌های دینی جایگاه رفیعی داشته و سختی‌های بارداری، زایمان، پرورش کودک و غیره پاداش اخروی ویزه‌ای را در پی دارد چرا که مادر با بردباری و به جان خریدن این سختی‌ها، محیطی امن و معنوی را برای خانواده و بعد از آن جامعه ایجاد می‌کند، ولی گاهی تقدیر جور دیگری رقم می‌خورد و اجل  مهلت نمی‌دهد تا نوزادی مهرمادری را تجربه کند و از آغوش گرم مادرانه محروم می‌شود.

حدود دوازده روز پیش مادربارداری با سلامت جسمی و صرفاً به خاطر فشار خون بالا با معرفی پزشک خانوده برای کاهش فشار خون به بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر مراجعه می‌کند ولی خانواده‌اش دو روز بعد پیکر بی‌جانش را از بیمارستان تحویل می‌گیرند.

مرحومه گلچهره پاداشی مادر حسین 11 ساله و حسنا، دختری که هرگز طعم آغوش مادر را نچشید پس از زایمان طبیعی به دلیل خونریزی شدید رحم، جان خود را از دست می‌دهد و علت مرگ او تا به امروز در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.

 یکی از بستگان نزدیک مرحومه پاداشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مرحومه 16 مردادماه به خاطر فشار بالا از سوی پزشک خانواده برای تنظیم فشارخون به بیمارستان رازی قائم‌شهر فرستاده می‌شود، اظهار کرد: بیمارستان علاوه بر بستری برای تنظیم فشار،  شرایط زایمان طبیعی را نیز فراهم می‌کند در صورتی که دو هفته به زایمان باقی مانده بود و پزشک معالج مادر که 9 ماه زیر نظرش بود سلامت مادر و فرزند را تأیید کرده بود.

احمد قاسمی افزود: مادر باردار قصد زایمان طبیعی نداشت و به پزشک خود گفته بود قصد دارد فرزند دوم را با عمل سزارین به‌دنیا آورد.

وی  تصریح کرد: بیمار بدون هیچ همراهی به بیمارستان مراجعه کرد و حتی از همسر وی نیز برای زایمان اجازه نگرفتند؛ ولی در کمال تعجب در پرونده بیمار نوشته شده است مرحومه با همسر خود به بیمارستان مراجعه کرده  در صورتی که همسرش، شب 17 مرداد و بعد از زایمان رسید.

شوهر خواهر مرحومه پاداشی، با بیان اینکه پرونده‌ای که از بیمارستان گرفتیم جای شبهه دارد، اظهار کرد: در پرونده نوشته شده است که هر پنج دقیقه به بیمار سر می‌زدیم و این مریض هیچ مشکلی نداشت  و سؤال اینجاست که اگر هیچ مشکلی نداشت پس چرا مرخصش نکردید؟ چه دلیلی داشت که پزشکان بیمارستان رازی اجازه دهند بیماری با فشار بالا زایمان طبیعی کند چرا که فردی با فشار بالا نمی‌تواند به صورت زایمان طبیعی داشته باشد.

وی  تصریح کرد: به گفته بیمارستان، زایمان ساعت 10 انجام گرفته است و ساعت 10:30بیمار دچار خونریزی شده و از همین ساعت تا 12  شب به خاطر خون‌ریزی  رحم به اتاق عمل منتقل می‌شود و 2 شب فوت می‌کند.

یکی از نزدیکان مرحومه پاداشی با بیان اینکه این قضیه را از مراجع قضایی به شکل قانونی پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: پرونده را از بیمارستان گرفتیم و متوجه شدیم این پرونده دستک‌اری شده و مشخص است خیلی راحت با وقت زیاد نوشته شده است.

وی افزود: آنها در پرونده‌اش علت مرگ را ایست قلبی عنوان کردند که این گونه نبود.

قاسمی تصریح کرد: زمانی که جنازه را به پزشکی قانونی فرستادیم به همراه جنازه «رحم» مادر را نفرستادند و رحم یک روز بعد به دستور پزشکی قانونی از بیمارستان گرفته به پزشکی قانونی فرستاده شده است.

وی افزود: کل بدن مرحومه کبود بود و کسانی که در بیمارستان او را دیده بودند می‌گفتند  آنقدر حالش بد بود که از شدت فریاد از حال رفت.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بیمار که دچار فشار خون بالا بود و خون‌ریزی شدیدی که به او دست داد چطور ممکن است که پزشک متوجه وخامت حالش نشده و آن‌طور که ما شنیدیم این پزشک نخستین بار نبوده که مرتکب چنین خطایی شده است و یکی از پزشکان همین بیمارستان به ما گفت مطمئن باشید سهل‌انگاری از پزشک بوده و وی نتوانسته به خوبی از بیمار مراقبت کند.

همسر خواهر مرحومه پاداشی با بیان اینکه آنها پس از فوت به پزشکان معالج وی مراجعه کردند،  اظهار کرد: پزشک خانواده و دکتر زنان هر دو از مرگ بیماری که 9 ماه زیر نظرشان بود و در سلامتی به سر می‌برد، پس از مراجعه  44 ساعته به بیمارستان رازی تعجب کردند.

قاسمی در تشریح وضعیت نوزاد متولد شده، اظهار کرد: نوزاد وضعیت خوبی ندارد و در حال حاضر در بخش I.C.U بیمارستان رازی بستری است.

وی افزود: نوزاد به دلیل نرسیدن اکسیژن به مغزش اصلا حال خوبی ندارد و دکترها به ما گفتند 50 درصد احتمال زنده ماندنش وجود دارد چون فشار زیادی در زمان تولد متحمل شد و مشخص نیست چقدر آمپول و قرص فشار استفاده کردند تا مادر زایمان طبیعی کند.

خواهر همسر مرحومه پاداشی،  با بیان اینکه بیمارستان نه برای حفظ جان مادر تلاشی کرد نه برای حفظ جان فرزند، اظهار کرد: نباید با فشار بالا زایمان طبیعی می‌کرد که می‌گویند فشارش را پائین آوردیم و اگر پائین آوردید پس چرا مرخصش نکردید چون این بیمار صرفا برای تنظیم فشار به بیمارستان ارجاع داده شده بود نه زایمان و دلیل این کارشان چه بود، واقعا نمی‌دانیم.

وی در پایان گفت: با پیشرفت‌های علمی زمان حاضر چنین خطاها و اشتباهاتی غیرممکن است و ما این اتفاق را سهل انگاری می‌دانیم.

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز خبر مرگ مادر مازندرانی در بیمارستان رازی قائم‌شهر را تأیید کرد ولی در مورد جزئیات آن اطلاعاتی نداد.

علی عباسی گفت: پرونده در دست بررسی است و به محض دریافت اطلاعات مشخص اطلاع‌رسانی می‌شود.

مظفر شعبانی، رئیس بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر در این مورد به خبرنگار فارس گفت:  پزشک معالج  و یک تیم پزشکی در بیمارستان بودند و بر سر مریض حاضر شدند.

وی افزود: دلیل مرگ هنوز مشخص نشده و پرونده به پزشک قانونی برای بررسی بیشتر منتقل شده است.

ارسال نظرات