گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» مازندران موفق به دریافت دیپلم افتخار هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان شد.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۹۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» مازندران متشکل از 12 نفر از هنرمندان کشورمان به سرپرستی سید جلال محمدی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و با همت مؤوسسه موسیقی جهانی فولکلور اروپا و حمایت کمیته ملی یونسکو، در هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، حضور یافته است.

این جشنواره با شرکت هنرمندان 20 کشور جهان و 100 گروه محلی و سنتی و یک هزار 200 موسیقیدان و خواننده همراه با نمایش‌های آئینی و محلی با حضور شهردار و رئیس جشنواره جهانی فولکور و محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در صوفیه در شهر نسبار در استان بورگاس بلغارستان، برگزار شد. 

هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان که از شامگاه جمعه شروع شد به مدت یک هفته با حضور اساتید و داوران اروپائی در شهرهای مختلف بلغارستان، ادامه داشت.

هنرمندان و موسیقیدانان سنتی و محلی کشورمان برای چهارمین سال متوالی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، شرکت می‌کنند.

محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم افتتاحیه این جشنواره با  اشاره به حضور چشمگیر هنرمندان محلی و سنتی ایران در این‌گونه جشنواره،گفت: امسال موسسه اروپایی جشنواره‌های فولکلور، انجمن جهانی جشنواره‌های فولکلور، شهرداری نسبار، شهرداری بورگاس، شهرداری پوموریه بلغارستان و آکادمی جهانی فولکلور برای هفتمین بار مسابقات جهانی فولکلور را برگزار کردند. 

هیأت داوران این جشنواره براساس سه عامل میزان سختی و فنی اجرا، ارائه (لباس سنتی ، انتخاب اجرا و غیره) و رفتار روی صحنه (ارتباط با مخاطبان، خلاقیت هنری) گروه‌ها را ارزیابی می‌کنند.

ویژگی خاص مسابقات جهانی فولکلور این است که تمام اجراهای با صدا و ویدئو حرفه‌ای ضبط و بهترین آنها در بیش از 20 شبکه بلغاری پخش می‌شود. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران این موفقیت را به گروه آوای تبری و هنرمندان استان تبریک گفت و افزود: حضور در محافل و رویدادهای معتبر بین‌المللی برای معرفی داشته‌های غنی فرهنگی و هنری مازندران یک ضرورت اساسی است.

احد جاودانی بیان کرد: موفقیت در رویدادهای بین‌المللی موسیقی بیانگر جذابیت این عرصه برای مردم دنیا است.

وی در پایان گفت: موسیقی بومی مازندران می‌تواند یک فرصت مناسب برای دیپلماسی فرهنگی باشد.

ارسال نظرات