خبرهای داغ:
در گفتگو با بسیج مطرح شد:

برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی درکرمانشاه

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری کنگره ملی شعرعاشورایی با عنوان«دروازه قافله عشق» در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۶۷۱۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

پریسا محمدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرانشاه، از برگزاری نخستین کنگره ملی شعرعاشورایی، با عنوان «دروازه قافله عشق» در شهرستان کنگاور از استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این کنگره در دو بخش شعر عاشواریی و بخش ویژه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: استان کرمانشاه به استانی که هر ساله افتخار میزبانی  زوار و عاشقان اباعبدالله را داشته و افتخار برگزاری این کنگره را دارد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد:  شهرستان کنگاور نیز از دیر باز به عنوان دروازه ورودی کرمانشاه و کربلا شناخته می شود و این کنگره به همین دلیل به میزبانی کنگاور برگزار خواهد شد.

 

وی اشاره‌ای نیز به قدمت کرمانشاه از نظر شعر آیینی داشت و گفت:  کرمانشاه از نظر شعر آیینی نیز دارای جایگاه ویژه ای بوده و در دروه معاصر شاعران جوان از توانمندی را در خود پرورش داده است و همین موضوع ما را به فکر برگزاری این کنگره در سطح ملی واداشت.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:  امید می رود با ظرفیتی موجود شاعران آیینی استان کرمانشاه، این جشنواره به شکل قوی برگزار شود.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورابا صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی –عاشورایی، شناسائی شاعران جوان شعر آیینی و ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن عنوان کرد.

 

محمدی در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره گفت:  شاعران بدون محدودیت سنی می توانند در این کنگره شرکت کنند  و ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب های شعری بلامانع  بوده و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلا چاپ شده باشند.

وی افزود: در بخش اصلی و ویژه هر شاعر می تواند ۳ اثر ارسال کند و در بخش اصلی به تفکیک زبان ۵ نفر و در بخش ویژه نیز ۵ نفر انتخاب می شوند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بخش ویژه موضوع ایثار و شهادت با تکیه بر شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه اشعار باید ارسال شود و با توجه به جایگاه شهدای مدافع حرم در دفاع از اماکن مقدسه لازم است نام و یاد این شهدای بزرگوار را حفظ کنیم.

 

وی  ادامه داد: هر شاعر باید مقررات مندرج در فراخوان که در سایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه به آدرس  kermanshah.farhang.gov.ir  بارگذاری می شود رعایت کند و به برگزیدگان جشنواره نیز هدایای ارزشمندی اهدء می شود.

 

محمدی در پایان از حمایت فرمانداری شهرستان کنگاور، شورای شهر، شهرداری و اداره اقاف و امور خیریه شهرستان کنگاور که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور را در این برنامه یاری می کنند تقدیر کرد.

 

لازم به ذکر است، شرایط، نحوه ارسال آثار و ارتباط با دبیرخانه جشنواره و جوایز جشنواره در فراخوان جشنواره درج شده است.

ارسال نظرات