خبرهای داغ:
مدیرکل ثبت احوال فارس از صدور ۲۵۰۰ شناسنامه نمادین "شهدا" در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۰۵۶۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

علیرضا انصاری  در نشست خبری اظهار داشت: 3 میلیون و 750 هزار نفر در استان فارس باید کارت ملی هوشمند دریافت کنند که از ابتدای شروع طرح تا پایان سال 93 برای 123 هزار و 390 نفر کارت ملی هوشمند صادر شده بود و در حال حاضر برای یک میلیون و 850 هزار نفر  این کارت صادر شده است.

انصاری با بیان اینکه در حل حاضر 49.5 درصد جمعیت استان فارس کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به این آمار حدود یک میلیون و 900 هزار نفر در استان فارس هنوز برای صدور کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 تاریخ کارت‌های ملی قدیمی به پایان می‌رسد به مردم توصیه کرد هر چه سریع‌تر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند و افزود: با افزایش ایستگاه‌های کاری به بیش از 500 ایستگاه، ظرفیت روزانه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در استان فارس از 500 نفر در روز به 9500 نفر رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال مردم فارس استقبال خوبی از دریافت کارت ملی هوشمند نکرده‌اند، عنوان کرد: قبلا روند صدور کارت ملی هوشمند بین 4 تا 6 ماه طول می‌کشید اما اکنون حداکثر زمانی که برای صدور کارت ملی هوشمند صرف می‌شود 25 روزه است.

وی خاطرنشان کرد: برای سهولت دریافت کارت ملی هوشمند 3 سالن تحویل توسط ثبت احوال در نقاط مختلف کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده است.

انصاری با بیان اینکه در سال 93 در 39 واحد پستی و دفتر پیشخوان دولت در سراسر استان فارس خدمات هویتی مثل درخواست صدور شناسنامه و کارت ملی انجام می‌شد اما  در حال حاضر این خدمات توسط 128 واحد پستی و دفتر پیشخوان دولت به مردم این استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 2500 شناسنامه نمادین شهدا در استان فارس صادر شده است و با تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد شهید داریم امسال نیز 5 هزار شناسنامه نمادین شهدای فارس صادر می‌شود، افزود: البته اگر اطلاعات مورد نیاز برای صدور شناسنامه شهدا به دست ما برسد علاوه بر این 5 هزار شناسنامه، آمادگی صدور 7 هزار شناسنامه دیگر را نیز داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس با بیان اینکه در سال 93 حدود 96 درصد ولادت‌ها و 96.3 درصد فوتی‌های در موعد قانونی به ثبت می‌رسید، اظهار داشت: امسال ثبت ولادت‌ها در موعد قانونی 15 روزه به 99.8 درصد و ثبت فوتی‌ها در موعد قانونی 10 روزه به 99.7 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده دیرثبتی‌های ولادت و وفات در استان فارس در کلانشهر شیراز رخ می‌دهد که با توجه به وجود امکانات زیاد، این کوتاهی در ثبت رویدادهای حیاتی قابل قبول نیست و امید است که خانواده‌ها برای ثبت تولد و فوت در موعد قانونی خود اقدام کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها