آیت الله سعیدی در مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ثارالله کرمان
نماینده ولی فقیه درسپاه "غدیر" را تحقق فلسفه بعثت دانست و عنوان کرد: مسیر انحرافی می تواند در هر نقطه ای باشد و گاهی یک انحراف سرنوشت بشریت را می تواند تغییر دهد، اگر جایگاه خود را در تاریخ بدانیم، می توانیم در تغییر مسیر تاریخ تاثیر گذار باشیم.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۴۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛مراسم تودیع ومعارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ثارالله استان کرمان با حضور سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله و آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی از پاسداران در مهدیه لشکر 41 ثارالله کرمان برگزار شد
آیت الله سعیدی در این مراسم اظهار کرد: با مراجعه به تاریخ پنج مقطع بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی ایران و عصر ظهور و جهانی شدن فلسفه بعثت را فراروی خود می بینیم


نماینده ولی فقیه در سپاه بعثت را آغاز اسلام دانست و عنوان کرد: بعثت مبتنی بر دو رکن اساسی شریعت جامع و کامل و رهبری مطلوب بنا شده است.

وی ضمن اشاره به وظایف رهبری مطلوب اظهار کرد: مجرای تحقق ولایت الهی، مرجعیت تبیین شریعت، محور تحقق حاکمیت توحیدی و صیانت از شریعت از جمله وظایف رهبری است.

سعیدی با بیان اینکه بدون نظام و سیستم نمی توان شریعت را پیاده کرد زیرا حکومت دینی به سیستم اجرایی و ساختار نیاز دارد اظهار کرد: سخنگوی کارگزاران می گوید که اسلام سیستم ندارد. مشکل ما با این افرادی است که فهم شان از دین ناقص است، اما ادعای مدیریت کشور را دارند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر است، عنوان کرد: اختلاف ما با بسیاری از این آقایان به شکل مبنایی و ریشه ای است. اینکه بازرگان می گوید جمهوری دموکراتیک اسلامی و امام می فرمایند که جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: زمانی که جنگ بود یک نفر به امام راحل گفت که «چه کسی می خواهد جواب این خون ها را بدهد؟»، امام فرمودند که به این آقا بگویید که جواب من همان جواب امام علی(ع) است که در جنگ صفین و جمل دادند که برای حفظ اسلام 70 هزار نفر انسان هم کشته شود، اشکالی ندارد، بالاخره برای حاکمیت دینی باید هزینه کرد.

وی غدیر را تحقق فلسفه بعثت دانست و عنوان کرد: مسیر انحرافی می تواند در هر نقطه ای باشد و گاهی یک انحراف سرنوشت بشریت را می تواند تغییر دهد، اگر جایگاه خود را در تاریخ بدانیم، می توانیم در تغییر مسیر تاریخ تاثیر گذار باشیم.

سعیدی با بیان این مطلب که عاشورا احیای فلسفه بعثت بود، تصریح کرد: تغییر در رهبری سیاسی، تغییر در حاکمیت دینی، تغییر در شریعت از جمله نقش های امام حسین (ع) برای تحقق شریعت بود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان نباشد، تفاوت ما با پاکستان چیست؟ شورای نگهبان تضمین حاکمیت شریعت در این کشور است و مجلس خبرگان تضمین مشروعیت حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آقایان می گویند، مردم را نباید به زور به بهشت برد، اما باید در پاسخ به این افراد باید گفت که باید زمینه رفتن مردم را به بهشت محیا کنیم نه اینکه جهنم را با یکسری کارها برای آنها فراهم کند.

وی انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز جهانی شدن اسلام دانست و تصریح کرد: برخی اوقات بیان می کنیم که فلسطین، سوریه، عراق، لبنان، به ما چه ربطی دارد و یک بار می گوییم یک رسالتی برای نظام قائلیم و ما در نظام دنیا مسئولیت داریم و زمینه ساز ظهور هستیم و باید هم ملت و کشورمان را آباد کنیم و هم زمینه ساز بعثت باشیم.

آیت الله سعیدی با طرح این سوال که آیا ما آماده زمینه سازی ظهور هستیم؟ اظهار کرد: آمادگی فردی، آمادگی اجتماعی و فعال، آمادگی سیستمی، آمادگی منطقه ای، آمادگی جهانی و بین المللی از جمله آمادگی های زمینه سازی ظهور هستند.

وی دفاع از حریم اهل بیت را اولین خط قرمز کشور در سوریه دانست و مطرح کرد: دومین خط قرمز ما در سوریه، حفظ سوریه در جبهه مقاومت بود. قابل توجه است که مهمترین خطری که جمهوری اسلامی را تهدید می کرد، جدا کردن سوریه از منطقه و حلقه مقاومت بود و ایران باید با تمام وجود آن را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقلال و تمامیت اراضی سوریه را سومین خط قرمز در سوریه برشمرد و اظهار کرد: حفظ بشار اسد خط قرمز چهار ما بود و این خطوط قرمز را با تفاوت هایی در عراق داشتیم.

وی آمادگی منطقه ای را مهم دانست و با طرح این سوال که چه کسانی در این آمادگی سنگ اندازی و مخالفت می کنند؟ مطرح کرد: باید جهان را آماده کرد و نامه های امام راحل و رهبری به سران کشورها و سخنان آنها نیز آمادگی جهان را دنبال می کند.

سعیدی زمینه های لازم برای ظهور را استمرار ولایت الهی، استمرار ولایتمداری، شکل گیری دولت انقلابی و اسلامی، تحقق شاخص های جامعه اسلامی، استمرار سیاست های نظام برشمرد و افزود: مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومین از سیاست های نظام جمهوری اسلامی است و اگر تسلیم دشمن شویم، نمی توان ادعا کنیم که زمینه ساز ظهور هستیم.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش های شایسته حجت الاسلام محسن زاده اشاره کرد و اضافه کرد: محسن زاده چهره ای فاضل، ارزشمند و با گفتمان نو است و در کرمان به خوبی درخشید و یکی از مدیران موفق ما در حوزه کلان نمایندگی به شمار می آید، همچنین حجت الاسلام عربپور از چهره های انقلابی و دلسوز هستند که در گذشته نیز در کرمان حضور داشتند و امیدواریم در این سمت مانند گذشته بدرخشند.

ارسال نظرات