نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه لجن‌زاری فضای مجازی بسیار بالاست، نسبت به کنترل این فضا توسط دولتمردان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۲۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی سعیدی در پنجمین دوره توانمندسازی مسئولین نظارت و تائید صلاحیت مکتبی سپاه که به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی آموزشی امام رضا(ع) مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: معاونت نظارت و تائید صلاحیت در سپاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ساماندهی این مجموعه عظیم و متعهد بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: انتظاری که از این مجموعه مهم می‌رود قابل مقایسه با دیگر معاونت‌ها نیست.

سعیدی ضمن تبیین انواع نظارت‌ها خاطر نشان کرد: اولین نوع نظارت، نظارت ذات باری تعالی بر بندگان خود است و در آیات قرآن و ادعیه روی این مسئله بحث شده است بنابراین اولین ناظر خداوند متعال است که بر همه ما نظارت دارد و ما باید خود را در محضر خدا ببینیم.

وی با اشاره به اینکه دومین نوع نظارت کنترل اعمال خودمان است، خودکنترلی را مقدم بر کنترل دیگران عنوان کرد و گفت: حضرت علی (ع) فرمودند« اجعل من نفسی علی نفسک رقیبا».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کنترل بر اعمال دیگران را سومین نوع نظارت عنوان کرد و در تبیین اهمیت آن ابراز داشت: اگر شما صرفا به عبادت خود بیندیشید و برایتان مهم نباشد که دیگران در حال گناه کردن هستند آن گناه حالت بوی تعفن را دارد که سبب دور شدن ملائکه از شما نیز می‌گردد.

وی در خصوص نوع چهارم نظارت اظهار داشت: نظارت سازمانی از دیگر انواع نظارت است که مربوط به کار ما در سپاه می‏باشد. در مجموعه سپاه متغیرهایی است که باید ان را شناخت که می‌توان به مواردی چون جابه‌جایی نسل‌ها و فاصله آنان با دوران دفاع مقدس، جوان‌گرایی در مدیریت قالب نواحی و رده‌ها، کم‌تجربگی بسیاری از فرماندهان و مسئولین نواحی و پیچیدگی شرایط سیاسی کشور اشاره کرد.

سعیدی خاطر نشان کرد: امروز مرزبندی به هم ریخته و درک درست از تفکر انحرافی و ولایی سخت است و حتی برای خواص هم این امر مشکل شده است و به سختی می‌توان به گرایش فرد پی برد.

وی اذعان داشت: دشمنان دشمنی خود را برسپاه متمرکز کرده‌اند و برای تضعیف سپاه برنامه‌های مختلفی دارد و سپاه باید مقتدرتر از همیشه در ماموریت خود که پاسداری از نظام و انقلاب است گام بردارد و توطئه‌های دشمن را برهم شکند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به وضعیت فضای مجازی و کنترل آن در کشورمان اشاره کرد و گفت: دولت همانطور که به مواد مخدر و انواع بیماری‌های واگیردار حساس است و به این موضوعات اهمیت می‌دهد نسبت به فضای مجازی حساسیتی ندارد این در حالی است که میزان لجن‌پراکنی و الوده‌سازی فضای مجازی با مواد مخدر قابل مقایسه نیست و متاسفانه دولتمردان به این مهم حساسیتی نشان نمی‌دهند

ارسال نظرات